سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

شنبه 8 ارديبهشت 1403
    19 شوال 1445
      Saturday 27 Apr 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        شنبه ۸ ارديبهشت

        سنگ‌ های آفتاب

        شعری از

        فیروزه سمیعی

        از دفتر شعر حجم نوع شعر سپید

        ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ ۱۸:۰۵ شماره ثبت ۱۲۰۸۶۴
          بازدید : ۳۶۳   |    نظرات : ۶۶

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه


        از چهار دیوار تو درتو

        به چهار دیوار دیگر 

        کوچ می کنند

        سنگ های پاورچین آفتاب
         
        از روزن بسته ی پنجره
         
         
        فیروره سمیعی 
        تابلواز رافال اولبینسکی
        | Painting by Rafal Olbinski
        ۱۵
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        طاهره حسین زاده (کوهواره)
        سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ ۱۶:۱۰
        سلام فیروزه جان خندانک

        قبلاً درباره چگونگی سرایش شعر حجم یا حجم سبز ، مقاله ای در همین سایت نوشتم که بخشی از نوشته های شما هم در آن اشاره شده بود .

        به هرحال از زمان نیما تاکنون که خواستند تحول در شعر منظوم ایجاد کرده باشند تاکنون ؛ و اتفاقاً مشهور هم شدند در حالی که قرونِ متمادی قبل تر از ایشان و هم دوره ای هایشان که ترجمه های شعر فرانسه را در ایران به شکل اشعار نو تبلیغ نمودند و تا حدود زیادی هم بدون اطلاعِ عموم‌ِ مردم از علوم آکادمیک ادبیات به شهرت های فراوان رسیدند ؛ صاحب اثرانی چون سعدی شیرازی و خواجه عبدالله انصاری و امثالهم سالهاو قرنها پیش از ایشان شعر آهنگین نو را به نام نثرموزون منتشر می کردند و اگر تحقیق علمی پژوهشی درست حسابی توسط محصلین ادبیات تطبیقی صورت گیرد ؛ به وضوح خواهند دید که مدتهای مدید قبل از نیما و تندرکیا و شاملو و همعصرانِ غرب دوست ایشان ، نثرموزون که الان هزاران اسم برای خودش در بسته بندی های جدید پیدا کرده است ؛ اعم از سپید و آزاد و نو و موج نو و حجم سبز و چندبُعدی نویسی و اینها به وفور بوده است زیباتر و جامع بیان تر و بانمودهایی علمی و ارزشنگار و جاودان‌اثر .

        و همواره اهالی اصالت پرداز ادبیات مثل رودکی و فردوسی و سعدی و مولوی و خواجه عبدالله و زیدری و اغلبِ صاحبان متون منثور و منظوم تلفیقی از دیرباز تاکنون چه سهل و ممتنع نویس و مردمی زبان و چه ثقیل نگارش و خاص بیان ، بطریق توامان هم اشعارکلاسیک در قوالب مختلف مثل غزل و قصیده و رباعی و قطعه و مثنوی و مسمط و ..... را زیبای زیبا می نوشتند و هم متون منثور موزون را به لطافتِ تمام عیار می نگاشتند و در کارِ خود واقعاً خبره و درستکار و بلداحوال و مطالعه‌نگاشت بوده اند بی تمایل به انحرافاتی نوگرا نامِ امروزی که در یک آسیب شناسی ِ حتی سطحی هم می توان دید که چه خیانت ها و اثرات سوئی بر پیکره ی ادبیاتِ ایران زمین‌مان و دیگر بخش های هنری کشورمان حتی گاه ناخواسته نهادند متاسفانه به نامِ آزادسُرایی‌ها و امروزی‌نمایِ خارج‌هوا و ایسم پردازی هایِ گوناگونِ سرگردان‌نوا .




        تامل برانگیز نگاشتید فضایی زیبابین را خندانک




        سلامت بمانید و شاد خندانک
        محمد اکرمی (خسرو)
        محمد اکرمی (خسرو)
        سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ ۱۷:۵۰
        خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        فیروزه سمیعی
        فیروزه سمیعی
        سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ ۲۳:۴۳
        درودتان مهربانوی ادیب و فرزانه ام⁦❤️⁩
        صمیمانه سپاسگزارم نازنینم ✨
        بر من منت نهادید گرانقدرم 🌹🍃🌸🌿
        البته مطالعات شما صدرصد بیشتر از من است
        و صاحب نظر هستید و من هم سرفرودم 🍃🌺🌹💖
        بنظرم این موج ها و سبک ها که از هم جوشیده اند طبیعی است .
        خود زمان بهترین داور است در شناسایی اصل و فرع ؛
        که تاریخ شاهد بر این مدعاست.
        انسان اولیه اولین انسان شاعر بوده که بر روی دیوارغارها وقایع را به تصویر می کشیده و به مرور علامت ها و نشانه ها و بعد خط و کلمه ها شکل گرفت تا همینک که در فضای مجازی باز مثل همان انسان اولیه روی دیوار مجازی می نویسیم و می خوانیم به راستی چه کسی فکر می کرد از آن انسان به این انسان تبدیل شویم .
        چرا راه دوری برویم ؛کتاب کلیله و دمنه که اصلش به زبان سانسکریت بوده و ابن مقفع و بعد اگر اشتباه نکنم نصرالله منشی به پارسی
        برگردانده است.
        در شعر و ادبیات همیشه شاعران و نویسندگانی بوده‏ اند که اندیشه و کلامشان متأثر از متون گذشته بوده‏ است. این رابطه، یکی از شاخه‏ های بینامتنیت شمرده می‏ شود و در میان روابط بینامتنی که یک اثر ادبی می‏ تواند با آثار پیش از خود داشته باشد، نقیضه‏ سازی جایگاه ویژه‏ ای دارد. این تمهید موجد رابطه پیچیده‏ تری میان متون گشته و شاعر به واسطه آن چیزی بیش از یک تقلید یا وابستگی صرف را به مخاطب ارائه می‏ دهد.
        مخاطب حال حاضر همچنان که به متون قدیمی وفادار است به دنبال ضد ساختار و روابط پیچیده ای از دنیای دنیای ادبیات است که با علم و فن آوری روز هم خوانی داشته باشد و این جهت گیری شامل تمام رشته های هنری است .
        نه فقط ادبیات .
        در مورد رویایی البته از شاعران فرانسوی تاثیر گرفته است ولی نمی شود از آثار ایشان به عنوان شعر برتر سود نجست . و شاعرانی که بر شمردید .
        من همانطور که عبید زاکانی و ایرج میرزا و سنایی و مولوی و حافظ وغزالی، نسیم شمال و خیام و سعدی و خواجه عبدالله انصاری و رودکی و باباطاهر و.... ارج می نهم به فرهیخته گان معاصر شعر ایران ارج می دهم چون اشعارشان بر دل و جان می نشیند و تاثیر گذارند.
        آنچه به ریشه ادبیات ایران آسیب زده است همیشه نوع نگاه سیاست زده بوده
        چنانکه شاعرانی بزرگی چون مولوی در انحصار ترکیه است و هم سود و منفعت اقتصادی می برد و هم فرهنگی
        در حالی که مولوی یک خط شعر به زبان ترکی ننوشته است. و من متعجبم چرا هیچ رایزنی در این باره از سوی ایران صورت نگرفت و حتی ادیبان و نویسندگان هیچگاه اعتراض نکردند ‌!؟
        در همین چند سال پیش موجی در رسانه های دولتی شکل گرفت به عنوان اینکه فردوسی نژاد پرست بوده است.
        و سهراب چقدر مظلوم واقع شده در ایران.
        ایشان قبل از آنکه شاعر و یا نقاش باشند در سینما چهره ی شاخص هستند؛
        و هیچ گاه در رسانه ها از ایشان یاد نشده است متاسفانه.البته این بی تفاوتی شیطنت آمیز و سوگیری سیاسی شامل همه شعرا از قدیم تا امروز بوده و خواهد بود.
        کاش قدر فرهنگمان و نام آوران ایران زمین را بیشتر بدانیم ,
        ایسم ها هم خوبند و هم بد . بستگی به نوع آوری و صاحب سبک است .
        به هر حال من تا اینجا بیشتر نخوانده ام و اگر جسارتی شد به بی غرضی و بی اطلاعی من ببخشایید
        بحث ادبی بود بدون هیچ گونه غرض ورزی
        و از شما عزیز مهربان بسیار سپاس که با سعه ی صدر مرا می خوانید🙏🍃✨🌺🌹💖
        نویسا وسبز وسرفراز مانید نازنینم⁦🌸❤️⁩🌸🌹⁦🌺🍃🌹🌺🍃🌹🌺🍃🌹🌺🍃🌹🌺🍃⁩

        ارسال پاسخ
        عباسعلی استکی(چشمه)
        سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ ۲۲:۱۶
        درود بانو
        بسیار زیبا و جالب بود خندانک
        فیروزه سمیعی
        فیروزه سمیعی
        چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ ۰۰:۳۳
        درودتان جناب استاد استکی گرانقدر 🌞
        به مهر می خوانید مهربان🍃🌹🌺
        بی نهایت سپاسگزارم از توجه و حضور ارزشمندتان 🙏🌹🌸🍃🌺🍃
        نویسا مانید وسبز وسرفراز 🍃🌸🍃
        ✨🌺🌹🍃🌺🌹🍃🌺🌹🍃🌺🌹🍃🌺🌹✨
        ارسال پاسخ
        مهرداد عزیزیان
        چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ ۰۰:۳۴
        درود بزرگوار
        قلمتان نویسا🌺🌺🙏
        فیروزه سمیعی
        فیروزه سمیعی
        چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ ۰۱:۰۷
        درودتان جناب استاد عزیزیان گرانقدر
        بی نهایت سپاسگزارم از توجه و حضور ارزشمندتان 🙏🍃🌸🌹
        نویسا مانید وسبز وسرفراز 🌹🌸🍃
        🌹🌸🍃🌹🌸🍃🌹🌸🍃🌹🌸🌹🌸
        ارسال پاسخ
        فیروزه سمیعی
        سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ ۰۵:۳۶
        «با درود و احترام فراوان»

        به بخش عمدهٔ بیانیهٔ شعر حجم یا حجم‌گرایی(Espacementalisme) در تشریح و تبیین و تعریف از شعر حجم تنظیم شده است:
        حجم‌گرایی آن‌هایی را گروه می‌کند که در ماوراءِ واقعیت‌ها، به‌جستجوی دریافت‌های مطلق و فوری و بی‌تسکین‌اند. و عطشِ این دریافت‌ها هر جستجوی دیگر را در آن‌ها باطل کرده است.
        مطلق است برای آنکه از حکمت وجودی واقعیت و از علت غایی آن برخاسته است و، در تظاهر خود، خویش را با واقعیتِ مادر آشنا نمی‌کند.
        فوری است برای آنکه شاعر در رسیدن به دریافت، از حجمی که بینِ آن دریافت و واقعیتِ مادر بوده است نه از طول، به‌سرعت پریده است، بی‌آنکه جای پایی و علامتی به‌جا بگذارد.
        بی‌تسکین است برای آنکه به جست‌وجوی کشف حجمی برای پریدن، جذبهٔ حجم‌های دیگری است که عطشِ کشف و جهیدن می‌دهد.
        تأملی بر سر این حرف می‌کنیم:
        از واقعیت تا مظاهرِ واقعیت، از شیء تا آثارِ شیء، فاصله‌ای است، فاصله‌هایی است؛ فاصله‌هایی از واقعیت تا ماوراء آن. از هزار نقطهٔ یک چیز، هزار شعاع برمی‌خیزد؛ هر شعاع به مظهری در ماوراءِ آن چیز می‌رسد، و واقعیت با مظاهر هزارگانه‌اش، با هزار بُعد وصل می‌شود. شاعر حجم‌گرا، این فاصله را با یک جست طی می‌کند، تند و فوری و بدین‌گونه، از واقعیت، به سود مظهر آن، می‌گریزد. هر مظهری را که انتخاب کند، از بُعدی که بین واقعیت و آن مظهر منتخب است، با یک جست می‌پرد؛ و از هر بُعد که می‌پرد، از عرض، از طول و از عمق می‌پرد.
        پس از حجم می‌پرد، پس حجم‌گرا است. و چون پریدن می‌خواهد، به جست‌وجوی حجم است.
        اسپاسمانتالیسم، سوررئالیسم نیست. فرقش این است که از سه‌بُعد به ماوراء می‌رسد. و در این رسیدن فقط در یک‌جا با هم ملاقات می‌کنند: در جهیدن از طول. گرچه در این‌جا هم جَست فوری‌تر است. حجم‌گرا در این جَست، خطِ سیر از خود به‌جا نمی‌گذارد. در پشت سر تصویر او سه‌بُعد طی شده است، و این سه‌بُعدِ طی‌شده، اسکله می‌سازد تا خوانندهٔ شعر حجم را به جایی برساند که شاعر رسیده است. خوانندهٔ مشتاق، عبور از اسکله را به تانی یاد می‌گیرد و خوانندهٔ معتاد می‌شود؛ معتاد قصار؛ معتاد رسیدن به ماوراء با عبور از حجم؛ به همان جایی که شاعرِ حجم رسیده است. در آنجا شاعر برای گفتن، حرفی ندارد، شرحی ندارد، و ناگاه چیزی را به زبان می‌آورد که حیرت و راز است، همان چیزی را که ساحران، پیغمبران، و داخوانان، برهمنان، پیام‌آوران کفر، پیام‌آوران ایمان به لب آورده‌اند؛ یعنی شعر، خودِ شعر.
        حجم‌گرایی نه خود کاری است، نه اختیاری؛ جذبه‌هایی ارادی است یا اراده‌ای مجذوب است. جذبه‌اش از زیبایی است؛ از زیباشناسی است؛ اراده‌اش از شور و از شعور است؛ از توقع فرم و از دل‌بستن به سرنوشت شعر.
        نه هوس است، نه تفنن؛ تپشی است خشن و عصبی؛ تپش آگاه برای هنر شاعری در انسانی دیوانهٔ شعر، که خطر می‌کند که از قربانی‌شدن نمی‌ترسد.
        شعر حجم، شعر حرف‌های قشنگ نیست، شعر کمال است، در کمالش وحشی است و در کشفِ زیبایی خشونت می‌کند.
        عتیقه نیست؛ ولی از بوی باستان بیدار می‌شود.
        تغییر جادادن واقعیت هم نیست. در زندگیِ روز و در زبانِ کوچه توقف نمی‌کند. شاعر حجم‌گرا همیشه بر سر آن است که واقعیتی خلق کند ناب‌تر و شدیدتر از واقعیت روزانه و معمول:
        ما تصویری از اشیا نمی‌دهیم، منظری از علت غایی آن‌ها می‌سازیم و عواملی را که بدین‌گونه وام می‌گیریم، در جایی دوردست، با فاصله‌ای از واقعیت می‌نشانیم.
        کار شعر، گفتن نیست. خلق یک قطعه است؛ یعنی شعر باید خودش موضوعِ خودش باشد.
        فصاحت و جستجوهای زبانی رویای ما نیست؛ ولی جادویِ عجیب واژه‌ها را در کارمان فراموش نمی‌کنیم.
        شعر حجم از دروغِ ایدئولوژی و از حجرهٔ تعهد می‌گریزد و اگر مسئول است، مسئولِ کارِ خویش و درونِ خویش است، که انقلابی است و بیدار است. و اگر از تعهد می‌گوید، از تعهدی نیست که بر دوش می‌گیرد، بل از تعهدی است که بر دوش می‌گذارد. چرا که شعر حجم‌گرا به دنبال مسئولیت‌ها و تعهدهای جهت‌داده‌شده نمی‌رود؛ به درون نبوت می‌دهد تا از نداهای او جهت بگیرد و جهت بدهد. پس، این شعر، پیش از آنکه متعهد بشود، متعهد می‌کند.
        حجم‌گرایی سبکِ دیگرِ شعرِ ایران است. صفت عصر است و خطابی جهانی دارد و چون صفت عصر است، نقاشی، تئاتر، قصه، سینما، و موسیقی را به خود می‌گیرد و این بیانیه دعوتی است برای عزیمت. همراه با نقاشان، نمایش‌نویسان، سینماگران و نویسندگانی که کار خویش را در سمت این خطاب می‌بینند و می‌بینیم.
        حجم‌گرایی شاعرانی را گروه می‌کند که به تجربهٔ کارهای خویش رسیده‌اند؛ به لذتِ پریدن‌های از سه‌بُعد. پس اینک بیانیهٔ ما که میوه‌ای رسیده را می‌چیند!
        نه پیشواییم و نه بت. مبارزه می‌کنیم؛ مبارزه علیه آن‌هایی که به این کشف خیانت می‌کنند تا به نخوت فردی یا اجتماعی خود رضایت دهند، از ملا، دانشمند؛ یا هنرمند.زمستان۱۳۸۴، تهران یدالله رؤیایی در نوشتاری با عنوان «بیانیهٔ شعر حجم» می‌نویسد:
        سوررئالیست‌ها با تصرف در شکل شیء و گاه در حالت شیء به سوررئال می‌رسند؛ به ماوراءِ واقعیت؛ به‌طوری که خواننده می‌تواند از آن ماوراء با عبور از یک خط به واقعیت مادر برسد. اما حجم‌گرا به تصرفی این‌گونه در شیء بس نمی‌کند؛ بلکه به‌جستجوی علت غایی است. او بدوا از واقعیت یک عبور ذهنی (Mental ) دارد؛ به‌طوری که وقتی از آن‌سوی واقعیت بیرون می‌آید، با یک تجربه و با یک واحد حرف بیرون می‌آید. و همان واحد حرف را حجمی برای رفتن به ماوراء واقعیت می‌کند. و همان واحد حرف، یک پلکان، یک اسکله، یک فاصلهٔ فضایی(Espacement) برای شاعر می‌سازد تا به ماوراءِ واقعیتِ عبورشده بجهد. او در این عبور ذهنی که از واقعیت می‌کند، در تلاشِ شناختن وجودِ آن و به‌جستجوی همان علت غایی است که گفتیم. و در هر واقعیت، چه عینی چه مجرد، علت و علت‌های غایی نهفته است که هر شاعر حجم‌گرا آن را به‌نوعی کشف می‌کند. برحسب تربیت و شیوهٔ عبور ذهنی او.[۵] در کتاب از سکوی سرخ نیز رؤیایی حرف‌های بسیاری دربارهٔ حجم بازگو کرده که بخشی از آن چنین است:
        در نوعی از مکانیسم خیال که ما آن را حجم‌گرایی می‌نامیم، شاعر در عین حال که از منحنی یا زاویه عبور می‌کند، از عمق (و یا از ارتفاع) هم عبوری دارد؛ یعنی ماوراءها را جز با این مکانیسم ذهنی نمی‌بیند. او در این سه‌بُعد، ناگزیر از یک حجم گذر دارد، و چون از طرز عبور خود غالبا جای پایی و نشانی باقی نمی‌گذارد، خواندن ریتم انتخاب از (عرض، طول و ارتفاع) گذر کرده ا ست. خواننده ممکن است برای ساختن آن حجم فضایی که شناخته است، از (طول، ارتفاع و عرض) بگذرد و به ماوراء برسد و به جایی در کنار شاعر، آن‌جا بنشیند.

        «تعریف شعر حجم»
        زنده یاد یدالله رویایی
        منبع ویکی ادبیات
        نرگس زند (آرامش)
        نرگس زند (آرامش)
        سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ ۱۰:۰۹
        بسیار عالی بود خندانک خندانک خندانک
        ممنون بابت این پست خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        محسن ابراهیمی اصل (غریب)
        محسن ابراهیمی اصل (غریب)
        سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ ۱۴:۱۶
        درود بانو سمیعی
        کتابش رو خوندم ولی اسمش رو فراموش کردم
        خیلی لطف کردید
        یادآوری شد👏👏👏
        ارسال پاسخ
        جواد کاظمی نیک
        جواد کاظمی نیک
        سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ ۱۶:۱۱
        🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻
        💙💙💙💙💙💙💙💙
        🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵
        💐💐💐💐💐💐
        🌼🌼🌼🌼
        💟💟💟
        ❤️❤️
        ❤️🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻
        💙💙💙💙💙💙💙💙
        🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵
        💐💐💐💐💐💐
        🌼🌼🌼🌼
        💟💟💟
        ❤️❤️
        ❤️🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻
        💙💙💙💙💙💙💙💙
        🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵
        💐💐💐💐💐💐
        🌼🌼🌼🌼
        💟💟💟
        ❤️❤️
        ❤️
        فیروزه سمیعی
        فیروزه سمیعی
        سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ ۲۱:۲۹
        درودتان مهربانو نرگس جانم⁦♥️⁩
        صمیمانه سپاسگزارم از توجه و حضور زیبات
        🙏🌹🌸🍃
        به مهر می خوانید جانا 💖
        امیدوارم مفید واقع شده باشد
        نویساو سبز باشید و سرفراز
        🍃🌸🌹🍃🌸🌹🍃🌸🌹🍃🌸🌹🍃
        فیروزه سمیعی
        فیروزه سمیعی
        سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ ۲۱:۵۳
        درودتان جناب استاد ابراهیمی گرانقدر 🌞
        بی نهایت سپاس از حضور و توجه 🍃🌸،ارزشمندتان✨
        🙏🍃🌹🌸
        این متن قسمت اول از« بیانیه شعر حجم »و قسمت پایانی از« سکوی سرخ» است
        البته برای منم پیش میاد اسم کتابی رو که خوندم فراموش کنم.
        پیروز باشید و سرفراز وسبز
        🌸🌹🍃🌸🌹🍃🌸🌹🍃🌸🌹🍃


        راضیه خضری
        راضیه خضری
        سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ ۲۲:۲۹
        درودها بانو جان خندانک خندانک
        بخاطر مطالب راجب شعر حجم خندانک
        ارسال پاسخ
        فیروزه سمیعی
        فیروزه سمیعی
        چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ ۰۰:۰۰
        درودتان مهربانو راضیه جانم 💖
        به مهر می خوانید نازنینم✨🍃🌹
        خوشحالم مفید واقع شده است🌹🍃
        صمیمانه سپاسگزارم جانا⁦♥️⁩🙏🌸🍀⁦☀️⁩🍃🌹🌺
        مسعود مدهوش
        سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ ۰۸:۳۵
        درودتان شاعر بانو استاد سمیعی ارجمند🌷

        کوتاهی زیبا و گویا،بسیار دلنشین،قلمتان هماره نویسا و پایا🌴🌷🍄🏵️🏵️🍃🌹🙏🙏💯☄️🪴🪔✍️✍️🌿🌿🌲🌲🍀🌾🌾🌻💮🌸⭐☘️🌼🥀🥀🌳🍂🕊️🕊️🧿🌱💐💐👏❤️‍🔥❤️‍🔥❤️‍🔥
        فیروزه سمیعی
        فیروزه سمیعی
        سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ ۲۱:۵۷
        درودتان جناب دکتر مدهوش گرانقدر 🌞
        بی نهایت سپاسگزارم از توجه و حضور ارزشمندتون 🌸🍃🌹🙏✨💖
        🍃🌸🧿🌹🍃🌸🌹🍃🌸🌹🍃🌸🌹🍃🧿
        نویسا مانید وسبز وسرفراز 🌹⁦☘️⁩🌸🍃❤️‍🔥
        ارسال پاسخ
        علیرضا حاجی پوری باسمنج راوی عشق
        سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ ۰۸:۵۷
        درود بر شما بانو سمیعی بزرگوار 🌺💐
        این پژوهش شما بسیار ستودنی است
        شعر زیبایی سرودید لذت بردم 💐💐
        فیروزه سمیعی
        فیروزه سمیعی
        سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ ۲۲:۰۶
        درودتان جناب استاد حاجی پوری گرانقدر 🌞 البته مطلب گردآوری شده از ویکی ادبیات است بی نهایت سپاسگزارم از توجه و حضور ارزشمندتون 🙏🌹🌸🌿🌺
        پیروز باشید و سرفراز وسبز 💫🌿🌹🌸🍃
        🍃🌺🌹🍃🌺🌹🍃🌺🌹🍃🌺🌹🍃🌺🌹
        ارسال پاسخ
        نرگس زند (آرامش)
        سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ ۱۰:۱۰
        درود بر فیروزه جان نازنینم خندانک
        بسیار عالی ..هم شهر هم تصویر واین لطافت وخشن بودن رو در تصویر حس می کنیم خندانک خندانک
        در پناه خداوند شاد باشید خندانک
        خندانک خندانک
        جواد کاظمی نیک
        جواد کاظمی نیک
        سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ ۱۶:۱۱
        🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻
        💙💙💙💙💙💙💙💙
        🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵
        💐💐💐💐💐💐
        🌼🌼🌼🌼
        💟💟💟
        ❤️❤️
        ❤️🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻
        💙💙💙💙💙💙💙💙
        🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵
        💐💐💐💐💐💐
        🌼🌼🌼🌼
        💟💟💟
        ❤️❤️
        ❤️🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻
        💙💙💙💙💙💙💙💙
        🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵
        💐💐💐💐💐💐
        🌼🌼🌼🌼
        💟💟💟
        ❤️❤️
        ❤️
        ارسال پاسخ
        فیروزه سمیعی
        فیروزه سمیعی
        سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ ۲۲:۱۲
        سپاس زیبا جانم 💖🌿🌹🍃
        زنده باد
        البته شعر حجم مرتبط با سورئال نیست
        ولی از نقاشی البینیسکی نتونستم بگذرم بنظرم با شعر هماهنگ بود
        پیروز و سلامت و شاد باشید جانا 🌹🌺🌸⁦☘️⁩
        🌹🌺🍃💖🍃🌺🌹
        ارسال پاسخ
        عباس ترکاشوند
        سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ ۱۰:۲۱
        خانم سمیعی
        سلام خندانک خندانک
        فیروزه سمیعی
        فیروزه سمیعی
        سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ ۲۲:۲۴

        درودتان جناب استاد ترکاشوند گرامی⁦☀️⁩
        بی نهایت سپاسگزارم از حضورارزشمندتان
        🌹🍃🌺🍃🌹🍃🌺🍃🌹🍃🌺🍃🌹🍃
        ارسال پاسخ
        محمدرضا آزادبخت
        سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ ۱۱:۲۲
        درودبانو سمیعی زیبا بود
        فیروزه سمیعی
        فیروزه سمیعی
        سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ ۲۲:۲۵
        جناب استاد آزاد بخت گرانقدر 🌞 درودتان
        بی نهایت سپاسگزارم از توجه و حضور ارزشمندتون 🙏🌹🌸🍃🌺
        🌺🍃🌹🌺🍃🌹🌺🍃🌹🌺🍃🌹🌺🍃🌹
        ارسال پاسخ
        محمد باقر انصاری دزفولی
        سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ ۱۱:۴۴
        بداهه ای تقدیم شما شاعر بزرگوار
        خواندن شعر شما
        با صفاست
        چون نور حق در آن هویداست
        شاعر شعرت
        کوتاه وبا معنی یکتاست
        خندانک خندانک خندانک
        فیروزه سمیعی
        فیروزه سمیعی
        سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ ۲۲:۲۸
        درودتان جناب استاد دزفولی عزیز گرامی⁦☀️⁩
        صمیمانه سپاسگزارم از بداهه نوازی زیباتون
        به مهر می خوانید مهربان 💖🙏🍃🌺🌹
        نویسا مانید وسبز وسرفراز 🌹🌸🍃 🌹🌸🌹🌺🍃🌹🌺🍃🌹🌺🍃🌹🌺🍃🌹🌺
        ارسال پاسخ
        علی نظری سرمازه
        سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ ۱۱:۴۴
        درود بیکران خانم سمیعی
        زیباست
        خندانک خندانک خندانک
        جواد کاظمی نیک
        جواد کاظمی نیک
        سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ ۱۶:۱۱
        🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻
        💙💙💙💙💙💙💙💙
        🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵
        💐💐💐💐💐💐
        🌼🌼🌼🌼
        💟💟💟
        ❤️❤️
        ❤️🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻
        💙💙💙💙💙💙💙💙
        🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵
        💐💐💐💐💐💐
        🌼🌼🌼🌼
        💟💟💟
        ❤️❤️
        ❤️🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻
        💙💙💙💙💙💙💙💙
        🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵
        💐💐💐💐💐💐
        🌼🌼🌼🌼
        💟💟💟
        ❤️❤️
        ❤️
        ارسال پاسخ
        فیروزه سمیعی
        فیروزه سمیعی
        سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ ۲۲:۲۹
        درودتان جناب استاد نظری گرانقدر 🌞
        بی نهایت سپاسگزارم مهربان
        🍃🌺🌹🍃🌺🌹🍃🌺🌹🍃🌺🌹🍃🌺پیروز باشید و سرفراز و سبز ✨🍃🌹🌺
        ارسال پاسخ
        مریم کاسیانی
        سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ ۱۱:۴۶
        درود بر شما بانوی گرامیخندانک خندانک
        زیباست
        به جای سنگ از واژه ی لطیف تری استفاده می کردید
        یا کوچ می کند
        پاورچین پاورچین آفتاب ..

        بهتر نبود؟
        فیروزه سمیعی
        فیروزه سمیعی
        سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ ۲۲:۳۴
        درودتان مهربانو کاسیانی عزیز 💖 و گرامی
        خوب می شود 🙃چرا نشود🙂 در شعر همه چیز امکان پذیر است‌🤗 جانا💖🌹🍃
        صمیمانه سپاسگزارم 🌹🙏💫
        از توجه و حضور ارزشمندتان 🍃✨🌹🌺
        نویسا مانید وسبز وسرفراز
        🌺🌹🍃🌺🌹🍃🌺🌹🍃🌺🌹🍃🌺🌹
        ارسال پاسخ
        محسن ابراهیمی اصل (غریب)
        سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ ۱۴:۱۷
        درودمجدد بانو سمیعی
        خیلی زیبا بود👏👏👏
        مثل همیشه عالی خندانک خندانک
        خندانک خندانک خندانک
        فیروزه سمیعی
        فیروزه سمیعی
        سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ ۲۲:۳۷
        درود و عرض ارادت جناب ابراهیمی گرانقدر 🌞🌿🌹🍃
        بی نهایت سپاسگزارم از همراهی ارزشمندتون
        🍃🌹🌺🍃🌹🌺🍃🌹🌺🍃🌹🌺🍃🌹🌺🙏✨
        ارسال پاسخ
        علی مزینانی عسکری
        سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ ۱۴:۱۸
        درود بر شما خانم سمیعی و احسنت
        خندانک خندانک خندانک
        جواد کاظمی نیک
        جواد کاظمی نیک
        سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ ۱۶:۱۱
        ۰🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻
        💙💙💙💙💙💙💙💙
        🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵
        💐💐💐💐💐💐
        🌼🌼🌼🌼
        💟💟💟
        ❤️❤️
        ❤️🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻
        💙💙💙💙💙💙💙💙
        🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵
        💐💐💐💐💐💐
        🌼🌼🌼🌼
        💟💟💟
        ❤️❤️
        ❤️🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻
        💙💙💙💙💙💙💙💙
        🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵
        💐💐💐💐💐💐
        🌼🌼🌼🌼
        💟💟💟
        ❤️❤️
        ❤️
        ارسال پاسخ
        فیروزه سمیعی
        فیروزه سمیعی
        سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ ۲۲:۵۲
        درودتان باد جناب استاد مزینانی گرامی ⁦☀️⁩
        خیر مقدم و حضورتان همیشه سبز🍃🌹🌺
        بی نهایت سپاسگزارم از توجه و حضور ارزشمندتان🙏✨🌺🌹🍃
        پیروز و سرفراز باشید و سبز
        🍃🌹🌺🍃🌹🌺🍃🌹🌺🍃🌹🌺🍃
        ارسال پاسخ
        ابوالحسن انصاری (الف رها)
        سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ ۱۵:۰۹
        درودبرشما سرکارخانم سمیعی

        زیبابود
        قلم سبزتان مانا

        خندانک خندانک خندانک
        فیروزه سمیعی
        فیروزه سمیعی
        سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ ۲۲:۵۳
        درودتان جناب استاد انصاری گرانقدر⁦☀️⁩
        به مهر می خوانید مهربان🍀
        بی نهایت سپاسگزارم 🙏🍃🌺🌹
        نویساو سبز باشید و سرفراز ✨🌹🍃🌺
        ارسال پاسخ
        ابوالحسن انصاری (الف رها)
        سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ ۱۵:۰۹
        خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        فیروزه سمیعی
        فیروزه سمیعی
        سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ ۲۲:۵۴
        🌹🌺🍃🌹🌺🍃🌹🌺🍃🌹🌺🍃🌹
        ارسال پاسخ
        جواد کاظمی نیک
        سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ ۱۶:۱۱
        درودبرشما بانو گرامی سرکارخانم سمیعی بزرگوار بسیار سپید پرمفهومی را قلم زدید بسیار عالی بود لذت بردم احسن برشما 🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻
        💙💙💙💙💙💙💙💙
        🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵
        💐💐💐💐💐💐
        🌼🌼🌼🌼
        💟💟💟
        ❤️❤️
        ❤️🌺🌺🌺🌺
        🌼🌼🌼
        🏵🏵
        💐🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻
        💙💙💙💙💙💙💙💙
        🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵
        💐💐💐💐💐💐
        🌼🌼🌼🌼
        💟💟💟
        ❤️❤️
        ❤️🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻
        💙💙💙💙💙💙💙💙
        🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵
        💐💐💐💐💐💐
        🌼🌼🌼🌼
        💟💟💟
        ❤️❤️
        ❤️
        فیروزه سمیعی
        فیروزه سمیعی
        سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ ۲۳:۴۷
        درودتان باد جناب کاظمی نیک شاعر گرامی و مهربان⁦☀️⁩🍃✨🌺🌹
        صمیمانه سپاسگزارم از توجه و همراهی وحضور ارزشمندتان🙏🌸🍀🍃🌺🌹✨
        همیشه به مهر می خوانید و قدر دانم
        همراه شما عزیزان فرهیخته همیشه نوآموزم
        نویسا مانید وسبز وسرفراز
        🌹🌺✨🍃🌹🌺✨🍃🌹🌺✨🍃🌹🌺🍃
        ارسال پاسخ
        محمد اکرمی (خسرو)
        سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ ۱۶:۴۷
        درود بانو
        خندانک خندانک خندانک
        فیروزه سمیعی
        فیروزه سمیعی
        سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ ۲۳:۵۳
        درودتان جناب استاد اکرمی گرانقدر 🌞
        بی نهایت سپاسگزارم از توجه و حضور ارزشمندتان 🙏🌸🍀🌺🌹✨
        نویسا مانید وسبز وسرفراز 🌹🍃🌺
        ✨🌹🌺🍃✨🌹🌺🍃✨🌹🌺🍃🌹🌺✨
        ارسال پاسخ
        سعید صادقی (بینا)
        سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ ۱۷:۵۴
        آفرینتان
        درود فراوان بانو
        بسیار زیبا قلم زدید
        درود ها خندانک
        فیروزه سمیعی
        فیروزه سمیعی
        سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ ۲۳:۵۵
        درودتان جناب استاد صادقی گرامی⁦☀️⁩
        به مهر می خوانید همیشه✨
        سرفرود مهرتونم🙏🌸🍀🍃🌹
        نویساو سبز باشید و سرفراز
        ✨🌺🌹🍃✨🌺🌹🍃✨🌺🌹🍃✨🌺🌹✨
        ارسال پاسخ
        آوا     صیاد
        سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ ۲۱:۴۱
        درود بانو سمیعی کوتاه قشنگی بود
        فیروزه سمیعی
        فیروزه سمیعی
        چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ ۰۰:۳۲
        درودتان مهربانو آوا جانم⁦♥️⁩✨
        به مهر می خوانید مهربانم 💖🌿🌟
        صمیمانه سپاسگزارم از توجه و حضور ارزشمندتون 🙏🌹🌸🍃🌺
        ✨🌺🌹🍃🌺🌹🍃🌺🌹🍃🌺🌹🍃🌺🌹✨
        ارسال پاسخ
        راضیه خضری
        سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ ۲۲:۳۵
        درودی دیگر بانو سمیعی جانم خندانک خندانک
        شعر زیبایی خواندم از قلمتان خندانک خندانک
        بمانید به مهر خندانک خندانک
        فیروزه سمیعی
        فیروزه سمیعی
        چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ ۰۰:۳۵
        خواهش می کنم نازنینم 💖
        هزاران بار درود بر شما دوست جانم 💗
        نوش نگاه زیباتون گلم 💝
        ارسال پاسخ
        جواد کاظمی نیک
        سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ ۲۳:۳۱
        🌺🌺🌺🌺
        🌼🌼🌼
        🏵🏵
        💐🌺🌺🌺🌺
        🌼🌼🌼
        🏵🏵
        💐🌺🌺🌺🌺
        🌼🌼🌼
        🏵🏵
        💐🌺🌺🌺🌺
        🌼🌼🌼
        🏵🏵
        💐🌺🌺🌺🌺
        🌼🌼🌼
        🏵🏵
        💐
        شیما جریده
        چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ ۰۰:۱۹
        سلام فیروزه عزیز
        جالب بود شعرتون و چه تصویر زیبایی خندانک خندانک
        فیروزه سمیعی
        فیروزه سمیعی
        چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ ۰۱:۰۵
        درودتان مهربانو شیما جانم⁦♥️⁩✨
        خوشحالم مورد پسند شما قرار گرفته 💖
        در مورد تابلو که اثر یک نقاش سورئال لهستانی است اگر علاقمند هستید سرچ بزنید در گوگل البته به انگلیسی تابلوهای زیبای ایشان را ملاحظه می کنید که هوش از سرتان می پراکند💖
        صمیمانه سپاس از حضور قشنگت 🙏⁦♥️⁩🌹🍃🌸✨
        ارسال پاسخ
        فیروزه سمیعی
        چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ ۰۰:۳۶
        ✨🌹🌺🌸🍃✨🌹🌺🌸🍃✨🌹🌺🌸✨
        جبار فتاحی (رستا )
        چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ ۱۰:۰۱
        سلام و عرض ادب خدمت شما ایراندخت سخنور و اهل قلم
        همیشه و در همه حال شاعر بمانید مهر بانوی فخیم
        فیروزه سمیعی
        فیروزه سمیعی
        چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ ۱۱:۳۴
        درودتان جناب استاد فتاحی گرامی⁦☀️⁩
        بسیار سپاسگزارم از توجه و حضور ارزشمندتان🙏🍃🌺🌸🌹🍀
        نویساو سبز باشید و سرفراز
        🍀🌸🌺🌹🍃🍀🌸🌺🌹🍃🍀🌸🌺🌹🍃
        ارسال پاسخ
         غلامرضا شیبانی
        چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ ۱۸:۲۴
        بانو سمیعی گرانقدر
        اثر قلمتانرا ،
        تحسین برانگیز و زیبا دیدم
        درود بر شما
        پاینده باشید
        🌿🌺🌿
        فیروزه سمیعی
        فیروزه سمیعی
        پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ ۲۲:۵۹
        درودتان دکتر شیبانی گرانقدر 🌞
        بی نهایت سپاسگزارم از توجه و حضور ارزشمندتان🙏🍃🌸🍀🌹
        به مهر خواندید گرامی و بر من منت نهادید
        نویسا مانید وسبز وسرفراز
        🌹🍀🌸🍃🍃🌸🍀🌹🌹🍀🌸🌸
        ارسال پاسخ
        منوچهربابایی
        چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ ۲۳:۲۲
        درودها خواهر شاعر م
        آفرررررررین خندانک خندانک

        هروقت شعرای قشنگ ،پر معنا و با سبک هایی خاص از شما میخوانم برایتان ایستاده دست میزنم و این یک اعتراف است نه اغراق
        دست وقلمتان بی بلا
        فیروزه سمیعی
        فیروزه سمیعی
        پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ ۲۳:۰۲
        درودتان باد جناب بابایی شاعر گرانقدر⁦☀️⁩
        باعث افتخاره حضور و توجه ارزشمندتان
        من سر فرود مهر شما هستم ✨🌸🍀🌹
        بی نهایت سپاسگزارم 🙏⁦☀️🌹🍃🌸
        🌸🍀🌹🍃🌺🍀🌹🍃🌺🌸🍃🍀🌸🌹🌺
        ارسال پاسخ
        محمد حسنی
        چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ ۲۳:۲۳
        درود بر شما
        بسیار عالی خندانک
        دیروز که این پست رو دیدم و فرصت کامنت نشد
        درمورد شعر حجم و دستیافت مفهوم ماورا، بسیار حیرت آور است
        رهایی از چهار چوب با مفهومی تازه
        ما قبلا توی یک کلاس که بی ارتباط با عرفان هم نبود این دستیافت رو داشتیم
        البته آنجا ماورا کمی متفاوت تر از طول عرض و ارتفاع بود
        و درک از دنیای تازه و ابعاد بالا تر بود
        این شعر شما رو با کامنت شرح تون دیدم یاد اون کلاس افتادم
        واقعا اتفاق خیلی خوبی ست در شعر، گرچه کلیت شعر همان تازه دیدن و بیشتر دیدن و خلاقیت هست
        اما به نظرم حجم هم نگاه و دستیافت تازه ی هست که میشه ادراک و نا گفته ها رو پیاده کرد
        سپاس از شما برای این اندیشه
        موفق باشید
        در پناه خدا خندانک
        فیروزه سمیعی
        فیروزه سمیعی
        پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ ۲۳:۱۱
        درودتان باد جناب استاد حسنی گرامی ⁦☀️⁩
        البته قدرت ذهنی بشر خیلی پیچیده است
        ماورا یا همان ناشناخته ها یا فرا احساس یا متافیزیک سهم بزرگی در زندگی ما انسان ها دارد
        این قدرت ذهنی هنرمند است که به او قدرت می دهد تا اثری خلق کند و نادیدنی ها را به
        زبان شعر یا تصویر برساند
        به شخصه این وسعت دید در اشعار رویایی را
        بسیار پر جذبه و کشش مند می ببینم
        خوشحالم مورد پسند واقع شد
        بی نهایت سپاسگزارم از توجه و حضور ارزشمندتون🙏🌹🍀🌸🍃
        نویسا مانید وسبز وسرفراز
        🍃🌸🍀🌹🍃🌺🍃🌹🍃🌸🍃🌺🍀🌸🍃
        ارسال پاسخ
        نیلوفر تیر
        شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ ۰۰:۳۵
        درود شاعر ارجمند خندانک این سبک بیشتر از انتزاع من رو یاد آثار حجمی در نقاشی و مجسمه سازی می اندازد خندانک
        فیروزه سمیعی
        فیروزه سمیعی
        شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ ۰۲:۳۵
        درودتان باد نیلوفر جانم 🌹🌸⁦☘️⁩
        کاملا همینطوره سبک سورئالیسمه
        و کاملا انتزاعی⁦🖼️⁩🎨⁦🖌️⁩
        نقاش معاصر لهستانی است که تابلوهای زیبایی را به تصویر کشیده است 👌
        بیکران سپاس از دقت نظر ارزشمندت دوست جانم 💗🙏🌹⁦❣️⁩
        ارسال پاسخ
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0