سه شنبه ۱۵ آبان
نگاه عاشقی شعری از عسل ناظمی
از دفتر عاشقانه نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ ۱۵:۱۰ شماره ثبت ۱۲۰۷۱۵
بازدید : ۳۴۳ | نظرات : ۱۱
|
آخرین اشعار ناب عسل ناظمی
|
وقت است که تو آیی و گیسو بگشایم
مویم پریشان شود بر روی زیبای نگارم
هر بیت به بیتش را تو بگو عاشق تنها
شعری لبریز غزل خواه تا برایت بسُرایم
چشمانی که عاشق یک نگاه آسمان است
ازچشم تر عاشقم بخوان زمستانه نگاهم
دیدمت از راه دور، هر دم که دزدی نگاهت
بین چشم و دل و عقلم، سخت در جدالم
گفتی آنچه که دیده بیند و دل هم کند یاد
از خاطرخواهی کیست که به عشقت مبتلایم
تا نگاه کردم تو باز رفته و من عاشق تنها
این همه عشق و تمنا در دلم هرگز ندیدم
جام می را به جای قهوه ای تلخ طلبیدم
مست جام عشق بودم که دادند جام شوکرانم
وقت است که تو آیی و گیسو بگشایم
مویم پریشان شود بر روی زیبای نگارم
گفتما ای عشق چرا با من چنین حکم می کنی
گفتا عاشقی کن و از سوز پریشان حالی برهانم
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.