کاسه ی صبر جهانی شده لبریز نشانی برسان
رنج بر گردن عالم شده آویز نشانی برسان
چیره گر دست خزان لشکر خود تاخته بر پیکرِ باغ
می نشاند نفس سلطه ی پاییز نشانی برسان
شده سربند ریا مهره ی تسبیح ونماز زاهد
جهل، در خرقه ی مذهب شده خون ریز نشانی برسان
درِ اندیشه به روی بشر از روی رذالت بستند
صد خدا ساخته خود، تفرقه انگیز نشانی برسان
تیغ بر گردن ِ حق، تیشه بر آزادگیِ انسان ها
سر نیزه زده صد آیه ی پرهیز نشانی برسان
سوخت انسان به دلِ آتشِ نمرود، گلستانت کو؟
شده تردید و یقین سخت گلاویز نشانی برسان
ما که عمری به شماتت سر یک سیب گرفتیم حوا
شده هم کاسه ی شیطان همه یک ریز نشانی برسان
سارا (س.سکوت)
۲۳فروردین۱۴۰۲