پَر زَد از بامَم اگر مرغِ سفید ،
بَرّه هم دنبالِ مرغک پَر کشید ،
هفت سین یکمرتبه شد ناپدید ،
خیرِ پی در پی اگر هر سو رسید ،
( جمله هست از مقدمِ عیدِ سعید)
***************************
پار گفتم گَر دَهَد عمرم مجال ،
خویش را با جمله یِ اهل و عیال ،
نو بِپوشانَم من از پولِ حلال
شد دروغ این وعده در " دار الوَعید "
( جمله هست از مقدمِ عیدِ سعید )
*******************************
پسته می خندد بر این احوالِ زار
می نَوازد باد ، بر حالم سه تار
هر کسی گوید : دریغا یادِ پار
بارِ ما سنگین شد و تُرمُز بُرید
( جمله هست از مقدم عید سعید )
********************************
هفت شهرِ عشق را عطّار گشت
هر که چون عطار شد بیکار، گشت
خرجِ خانه دورمان دیوار گشت
رویِ این دیوار ، کو دَر یا کلید ؟
( جمله هست از مقدم عید سعید)
********************************
جایِ مرغ و بَره ، بادمجان خوش است
نیست بادمجان اگر ، پس نان خوش است
نان نداری ؟ تَرکِ جسم و جان خوش است
فاتحه شُد روزیِ شخصِ فقید ؟
( جمله هست از مقدم عید سعید )
***********************************
آمده نوروز و بر در می زند
بَر درِ بسته ، مکرر می زند
گاه با پا ، گاه با سر می زند
آمد " آوایِ " غزل با صد نَوید
( جمله هست از مقدمِ عید سعید)
( بر همه ایرانیان ، فرخنده عید)
#سعید_کشاورزی#۲۸ اسفند۱۴۰۱
#دشمن زیاری #نورآباد ممسنی#
اجتماعی بسیار زیبا و با شکوه بود
دستمریزاد