سه شنبه ۱۵ آبان
محرم امام حسین علیه السلام شعری از علیرضا نقدی
از دفتر شعرناب نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ ۱۹:۲۹ شماره ثبت ۱۱۸۵۴۳
بازدید : ۲۴۸ | نظرات : ۴
|
آخرین اشعار ناب علیرضا نقدی
|
هر کجا گفته بشر نیست غمی غم باشد
چاره غم نه ربیع است محرم باشد
روضه رفتن نشود ترک به مردم گویید
که حسین بن علی خط مقدم باشد
میخرد هر که بیاید به عزا را حتی
گر مناجات شب و معرفتش کم باشد
این حسین است که نابود کند عالم را
گر کمی گوشه ابروی حسن خم باشد
هر چه از جانب دلبر به محبان رسد امن
هست حتی اگر آن حرکت پرچم باشد
آن عزایی که تو را ساخته مانند سنان
آن عزا نیست سپر بلکه جهنم باشد
اینقدر فرق میان دو نفر ممکن نیست
او ببخشیده ولی شمر مصمم باشد
دل سردار پر از درد نوشت این را چون
در خیال شعرا روضه مجسم باشد
همه عمر به قربان شما خواهم کرد
همهاش را همه را گر همه یک دم باشد
علیرضا نقدی
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
یا مقلب القلوب و الابصار یا مدبرالیل و النهار
یا محول الحول و الاحوال حول حالنا الی احسن الحال
حلول سال نو و بهار پرطراوت را که نشانه قدرت لایزال الهی و تجدید حیات طبیعت می باشد
را تبریک و تهنیت عرض نموده و سالی سرشار از برکت و معنویت
را ازدرگاه خداوند متعال و سبحان برای مسئلت مینماییم
خرم و تندرست باشید