سه شنبه ۶ آذر
مناجات شعری از محمد اکرمی (خسرو)
از دفتر غزلیات نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ ۱۱:۳۱ شماره ثبت ۱۱۸۳۲۶
بازدید : ۲۱۳ | نظرات : ۸
|
دفاتر شعر محمد اکرمی (خسرو)
آخرین اشعار ناب محمد اکرمی (خسرو)
|
ای نام تو رمز زندگانی
ای ذات تو اصل جاودانی
چون یار بیابم از تو بهتر؟
ای یاد تو شور و شادمانی
چون عذر بیاورم ز تقدیر؟
خود می کنی انچه خود تو دانی
رحمی کن و در دلم بیانداز
مهر خود و الفت نهانی
آن دل که به مهر تو نباشد
دریاب دلش به یک نشانی
یک لحظه به خود رها مگردان
من را نه تحمل و توانی
زین خوان کرم که گستراندی
یک لقمه مرا کند چو خانی
از حرص جهان رهاییم ده
خوشدار مرا به آب و نانی
صد ریشه ظلم را بدر کن
ای منشا حق که حکمرانی
در سایه خود پناهمان ده
ای مامن پاک آسمانی
بی اذن تو هیچ کس نماند
نه خسرو و نه پیر و جوانی
وزن: مفعول مفاعلن فعولن
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
بسیار زیبا و دلنشین بود