سه شنبه ۶ آذر
ساز عشاق شعری از محمد اکرمی (خسرو)
از دفتر غزلیات نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۱ ۱۰:۵۲ شماره ثبت ۱۱۷۹۱۹
بازدید : ۵۳۰ | نظرات : ۲۵
|
دفاتر شعر محمد اکرمی (خسرو)
آخرین اشعار ناب محمد اکرمی (خسرو)
|
بانگ عشقی نشنیدم به جز از تنبک و تار
نشنوی نغمه ی خوش تر تو ز الحان سه تار
تا که دل گشت غم آلوده تو بر ساز بزن
چون طرب نیز به پا گشت درآمیز به تار
هر زمانی که به دلخانه غمی پای نهد
گردد این کهنه سه تارم به دلم همدم و یار
قیچَک و چَنگ و چُگور و نی و سنتور و رَباب
دل ربایند به هر نغمه که گیرند به کار
هرچه از عشق بخوانی تو به آواز و به ساز
می رباید همه هوش از سر هر خوب نگار
گر نخواهی که پرند دلت از سنگ شود
همچو خسرو دل خود را گرو تار سپار
وزن: فعلاتن فعلاتن فعلاتن فعلن
|
|
نقدها و نظرات
|
ممنون از لطفتون بله زنده یاد شهریار چندین شعر در مورد ساز و نوازنده های زمان خودشون مثل استاد عبادی و استاد صبا دارند | |
|
ممنون جناب شاهی نظر لطفتونه | |
|
درود جناب آهنگران لطف بیکران دارید بزرگوار | |
|
ممنون جناب آزادبخت لطف دارید | |
|
درود بانو بسیار ممنون از لطفتون | |
|
ممنون بانو به مهر خواندید | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
دلنشین و زیبا بود