سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

يکشنبه 4 آذر 1403
    23 جمادى الأولى 1446
      Sunday 24 Nov 2024
        مقام معظم رهبری سید علی خامنه ای و انقلاب مردمی و جمهوری اسلامی ایران خط قرمز ماست. اری اینجا سایت ادبی شعرناب است مقدمتان گلباران..

        يکشنبه ۴ آذر

        نبود تو...

        شعری از

        ساسان مردوخی

        از دفتر عصر واژگان.. نوع شعر سپید

        ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ ۱۰:۵۹ شماره ثبت ۱۱۷۰۷۰
          بازدید : ۷۶۵   |    نظرات : ۳۹

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        دفاتر شعر ساسان مردوخی

        و ناگهان...
        پَنجره باز می‌شود
        نبودت
        خانه را شخم زده است و بذر غم
        ریشه دوانده!!
        نبودت
        کودکی را در حیاط خانه
        زمین انداخته است
        این‌بار 
        بر روی درختان تَبر دیده
        پرنده ای از آواز خواندن می‌ترسد
        این‌بار
        دَست هایی از دعا کردن
        خسته شده‌اند!!
        سرگردان و مبهوت در سیاره‌ای غریب
        به دنبالت راه افتاده ام
        آسمان که هیچ...
        نه تاریخ و نه جغرافیا و نه فلسفه
        جوابی را دست آدم نمی‌دهند
        تو موسیقی هستی
        آری می دانم
        که هرشب در خیالت 
        آرام به خواب می‌روم
        مگر کسی جز تو
        و موسیقی
        این کار را می‌داند؟!
         
        ✍🏻ساسان مردوخی
         
        ۱
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        سید هادی محمدی
        سه شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ ۲۰:۴۲
        سپاس خدای را که فرصتی دوباره داد تا بنویسم
        شعری پیش رو داریم از جناب آقای ساسان مردوخی که چند سطری بنا بر درخواست خودشان در خصوص آن خواهم نوشت.

        شعری است سپیدواره با نام نبود تو

        ✍️مهمترین قسمت یک شعر چه موزون و چه غیر موزون مطلع و ابتدای آن است که مخاطب برای خواندن بقیه ی آن ترغیب شود.
        یکی از مشکلات اساسی این شعر در ابتدا نبود آگاهی زبانی و مهارت موسیقایی‌ست
        باز شدن ناگهانی پنجره المانی است که شاعر در ابتدا مثل پتک بر سر مخاطب کوفته اما بی سبب و بدون هیچ سابقه ی علی و معلولی چرا که باز شدن پنجره خط و ربطی به نبود شخص غایب ندارد چه پنجره باز شود چه نشود او غایب است. ابتدا به ساکن شعر را به عنصری مجهول پیوند دادن علامت سوال را در ذهن مخاطب پررنگ تر می‌کند که چرا این نشانه در شعر وارد شده است.
        انگار نوعی سهل‌انگاری یا زودبسندگی، مانع بروز مطلع مناسب شده است.

        ✍️ درست است که شعر سپید بدون وزن عروضی است اما موسیقی درونی دارد. ساختار و تکنیک‌های معنایی و زبانی در این نوع شعر جایگاه ویژه ای دارد و اگر لغزش کوچکی در این نوشتار و اشعار رخ دهد تا آخر شعر را به ورطه ی هلاکت می‌کشاند.
        یکی از مواردی که بارها و بار در اشعار دوستان سپید سرا تذکر داده ام پرهیز از تقطیع بی مورد سطور است.
        این بند از شعر شاعر را ببینید :

        ⬅️ و ناگهان...
        پَنجره باز می‌شود
        نبودت
        خانه را شخم زده است و بذر غم
        ریشه دوانده!!⬅️

        چرا باید ریشه دوانده در یک سطر مستقل آورده شود که جز سکته چیزی به ارمغان نیاورده است و می‌شد این سطر را با سطر قبلی ادغام کرد.

        میشود در یک سطر نوشت

        ✔️خانه را شخم زده و بذر غم ریشه دوانده

        است هم باید به قرینه ی معنوی حذف گردد


        ✍️ در شعر سپید نوعی جاذبه بین واژگان وجود دارد که نهفته و از دید مخاطب پنهان است و همان منجر به ایجاد موسیقی و آهنگ حسی و کیفی در شعر می شود مشروط بر آن که شاعر رازِ چگونگیِ همنشینی واژگان را بداند و آگاه باشد که ابزار افاعیل عروضی و قافیه و ....که شاعر کهن به آن تکیه می زد را در اختیار ندارد پس باید به عناصر محکمتر دیگری چون تصویرسازی های غنی ، ترکیب سازی های بدیع ، انتخاب صحیح کلمات ، ایجاد وحدت بین صامت ها و مصوت ها و ...تکیه کند .
        چگونگی نوشتن و سطر بندی و سطر سازیِ صحیح در شعر سپید از اهمیت خاصی برخوردار است هنری که می تواند شعر را از دچار شدن به نثر برهاند
        یافتن ِ محل مناسب گسست ها و پیوستها و چگونگی هم نویسی یا جدا نویسی در شعر سپید ،یکی از عوامل مهم در سهل خوانی و آهنگین کردن شعر است.


        ✍️ تصاویری چون شخم زدن خانه توسط نبود شخص غایب و ریشه دواندن غم گرچه بکر نیست اما شاعر به زیبایی از آن بهره جسته است.
        چرا که می‌دانیم موسیقی درونی شعر سپید گاهی مرهون ِ استفاده ی صحیح شاعر از آرایه های ادبی چون طباق ، لف و نشر ، حس آمیزی ، واج آرایی ، پیوند و همخوانی واژگان از نظر لفظ و معناست و هر چقدر این پارامترها قوی باشد شعر قوت بیشتری خواهد گرفت.

        ✍️
        ⬅️نبودت
        کودکی را در حیاط خانه
        زمین انداخته است➡️

        به زعم من اگر هیچ بندی در این شعر وجود نداشت همین بند برای نشان دادن عمق فاجعه کافی بود
        رمزهای زیادی می‌شود از این بند گشود
        ✔️نبود غایبی که طلاق باعث جدایی شده و کودک بی مادر شده و یا بی پدر
        ✔️ فوت شخص غایب هم می‌تواند این امر را محقق کند
        ✔️ یا خود شاعر از فقدان شخص غائب شبیه کودکی شده است

        و هزاران تحلیل میتوان برای آن نوشت که این نشان از ذکاوت شاعر دارد.
        آنچه درباره ی محتوای شعر سپید حائز اهمیت است عبارت از پرداختن شاعر به دردهای عشقی ، اجتماعی ، سیاسی و...است که خواننده و اهل شعر روزانه با آن مواجه هستند و به نوعی دغدغه ی آنان محسوب می شود . شاعر باید احساس نزدیکی حسی و فکری را در مخاطب ایجاد کنند و خواننده شاعر را از جنس خودش قلمداد کند و او را را دچار شگفتی کرده ، « تکان» حسّی و فکری در وی پدید آورَد.
        محتوای شعر که از آن به درون مایه نیز تعبیر می شود باید به پشتوانه ی اطلاعات علمی و احساسی شاعر ایجاد شود و شاخصه های زیبایی اش در شعر متبلور شود و یک احساس سرشار و ناب را در مخاطب ایجاد کند .
        در واقع خواننده را به لحظه ی «مکث» بکشاند و درنگ و توقف زیبای شاعرانه را بیافریند . محتوا که اندیشه ی اصلی و حاکم در هر اثر است سبب ایجاد نظم و انسجام بین عناصر شعر می شود و این در شعر سپید از جایگاه ویژه ای برخوردار است .


        ⬅️ این‌بار
        بر روی درختان تَبر دیده
        پرنده ای از آواز خواندن می‌ترسد
        این‌بار
        دَست هایی از دعا کردن
        خسته شده‌اند!!➡️

        کوتاه بودن شعر و عدم استفاده از واژه ها و ترکیبات اضافی که هیچگونه بار توجیهی به لحاظ لفظ و معنا ندارند از خصایص دیگر شعر سپید است و در واقع ایجاز در این گونه شعر نمود بیشتر و موثرتری دارد چرا که امروزه مخاطبان به علت کمبود وقت ،تقریبا در همه ی ابعاد تمایل دارند بالاترین مفهوم و زیبایی را در کوتاه ترین زمان ممکن به دست بیاورند .

        بند بالا را در نظر بگیرید

        🔘(این بار) واژه ی اضافی است و به نوعی حشو که نبودش بهتر از بودش هست
        🔘 چه کسی بر روی درختان تبر دیده
        این سطر ضعف تالیف دارد و ساختار درستی در آن ایجاد نشده است

        شعر سپید باید از قوه ی تخیل بالایی برخوردار باشد و نباید به گونه ای باشد که مخاطب حس کند با یک کلام عادی که در روزمره استفاده می شود مواجه است شعر سپید با لحن ، آهنگ و موسیقی طبیعی واژه ها در کنار هم و سرشاری کلام و معنا باید کمبود وزن و قافیه و ...را جبران کند



        ⬅️سرگردان و مبهوت در سیاره‌ای غریب
        به دنبالت راه افتاده ام
        آسمان که هیچ...
        نه تاریخ و نه جغرافیا و نه فلسفه
        جوابی را دست آدم نمی‌دهند➡️


        ⛔ مبهوت با عنایت بر مطالب بالا در خصوص موجز بودن شعر، اضافه است و می‌تواند حذف شود

        ⛔ تاریخ و جغرافیا و فلسفه از جنس آسمان نیست که در یک level باهم استفاده شود قیاس، قیاس نادرستی است

        باید توجه داشت که حسن همجواری کلمات در شعر خصوصا اشعار سپید خیلی مهم است
        یعنی در شعر سپید هر کلمه مطابق با هدفی که گوینده در ذهن دارد ، در کنار هم چیده می شود . پس هیچ کلمه ای بی هدف در کنار هم چیده و یا رها نمی شود .


        ⬅️تو موسیقی هستی
        آری می دانم
        که هرشب در خیالت
        آرام به خواب می‌روم
        مگر کسی جز تو
        و موسیقی
        این کار را می‌داند؟!➡️


        وقتی شاعر خودش اذعان می‌کند طرف مقابل موسیقی است آیا آوردن سطر
        ⛔ آری می دانم ⛔
        جز حشو و اضافه می‌تواند چیز دیگری باشد

        ⛔ عدم توجه شاعر برای به کار بردن برخی کلمات معنی را مخدوش کرده
        مانند

        هر شب در خیالت آرام به خواب میروم

        ✔️ به جای در باید از کلمه ی با استفاده می‌شد چرا که شاعر نمی‌تواند از خیال شخص غایب سخن بگوید خیال در سیطره ی اختصاصی هر کس است چگونه میشود از خواب رفتن در خیال او آگاه شد؟


        ✍️ پس مشاهده میشود واژه گزینی مناسب در شعر چقدر اهمیت دارد وگاهی واژه های نابجا کل شعر را سلاخی می‌کند.
        باید بگویم این شعر از انسجام ذهنی مناسب برخوردار نیست مقصود ومنظور از انسجام در یک شعر، در هم تنیدگی _ چسبندگی و احساس یک پارچگی در شعر است تا خواننده دچار پریشانی ذهن و عدم لذت و دریافت، چه در بیت و مصرع و یا سطور ( انسجام افقی) و چه در کل شعر (انسجام عمودی ) نگردد.
        باید توجه کرد مصالح بکار رفته در شعر علاوه براین که با هم ، همخوانی داشته باشند، با مضمون ویا کلا با فرم شعر که تمامی موارد شعر را دربر می گیرد نیز بیگانه نباشند.
        هنگامی که شاعر یا نویسنده مفهومی را در قالب واژگان و جملات می ریزد، در پی آن است تا متنی یکپارچه به دست دهد؛ متنی که آغاز آن با پایانش پیوستگی داشته باشد. این امر محقق نمی‌شود، مگر آن که میان عناصر سازنده متن، تناسب و پیوستگی باشد تا متن پیکرمند وتنوار شود. بدین منظور، شاعر یا نویسنده ناچار است با استفاده از عواملی که موجب انسجام( cohesion ) متن می‌شوند، سخن خود را منسجم
        ( cohesive ) کند.

        امید که شاهد آثار پربارتری از این شاعر باشیم.

        یا علی مدد

        سید هادی محمدی

        خندانک خندانک خندانک خندانک







        منابع اسنادی

        🔘 از شعر خاکستری تا شعر سپید (به انتخاب و مقدمه تورج رهنما

        🔘 خط سوم(درباره شخصیت، سخنان و اندیشه شمس تبریزی، ناصرالدین صاحب‌الزمانی، عطایی

        🔘 سیمین بهبهانی: شاعر و تکاپوگر مدنی (کامیار عابدی، موسسه جهان

        🔘 موسیقی در شعر سپید فارسی (محمود فلکی، نشر دیگر

        🔘 رونق ، محمدعلی
        شاملوشناسی ( تقریبا همه چیز درباره ی احمد شاملو )تهران : انتشارات مازیار

        🔘 زرین کوب، حمید
        چشم انداز شعر نو فارسی انتشارات توس
        ساسان مردوخی
        ساسان مردوخی
        سه شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ ۲۳:۳۹
        ✍🏻سلام و هزاران درود خدمت شما جناب محمدی عزیز
        خیلی سپاسگزارم که شعر بنده، نو رسیده به دنیای واژگان را
        بررسی و نقد کردید امید وارم همیشه سربلند باشید🌹🌹
        بنده اشعار آقای گروس عبدالملکیان را شدیدن دوست دارم
        و اکثر اوقات اشعار ایشون رو مطالعه می کنم
        و دوست دارم متن های خودم هم به نوعی از آنها بدل شوند
        و از آنها درس می گیرم🙏

        در خصوص این شعر ...
        ✍🏻و ناگهان پنجره باز می‌شود `

        شاعر را به فردی دیوانه تشبیه کرده‌ام که در خانه گوشه‌گیر است
        و با دنیای واقعی کائنات ارتباط چندانی ندارد
        و خواننده را به کسی که از بیرون و از پنجره، به کلبه کوچک این شاعر
        و زندگی او نگاهی می اندازد و درباره او (شعر) می خواند

        و ...
        ✍🏻نبودت
        کودکی را در حیاط خانه
        زمین انداخته است`

        مقصود نهایی من گزینه سوم رو مدنظر داشتم
        و شاعر را (بنده) به کودکی تنها نسبت دادم
        و سپاسگزارم از دیدگاه زیبایی نسبت به گزینه اول و دوم تون

        و...
        ✍🏻آسمان که هیچ، نه جغرافیا نه تاریخ و نه فلسفه
        جوابی را دست آدم نمی دهند`

        همانطور که جنابتون فرمودید آسمان، با تاریخ و فلسفه و...
        هیچ ارتباطی ندارد
        اما به شخصه خودم این موضوع رو می دونستم و می خواستم بیان کنم
        که آسمانی که ساخته خدا(خالق) هست و تاریخ و جغرافیایی که
        به دست انسان(مخلوق) هست ...در کل خالق و مخلوق
        جواب سوال شاعر را نمی دهند

        و✍🏻 تو موسیقی هستی که هر شب با خیالت به خواب می‌روم`

        کودکان وقت خواب معمولن لالایی های شبانه گوش می دهند
        و یا موسیقی ملایم که با گوش دادن و در خیال آن رفتن به خواب می روند
        اینبار شاعر همان کودک هست...که یار را یا معشوقه را به موسیقی
        تشبیه کرده است...که با خیال او می خوابد

        باز هم ممنون...از زحمت فراوانتون...🌹🌹
        و بنده چون با دنیای واژگان خیلی زیاد آشنایی ندارم
        تمام سعی بنده در همین حد بود
        امید وارم مورد پسند تمام دوستان باشد🙏🌹

        ✍🏻ساسان مردوخی
        ارسال پاسخ
        ساسان مردوخی
        ساسان مردوخی
        سه شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ ۲۳:۴۱
        🌹🌹🌹
        خندانک
        ارسال پاسخ
        مریم کاسیانی
        مریم کاسیانی
        چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ ۰۰:۴۲
        درود بر شما استاد محمدی گرانقدر
        مطالب بسیار مفیدی در باب شعر سپید آموختم
        خدا بر عزّت تان بیفزاید خندانک
        ارسال پاسخ
        سید هادی محمدی
        سید هادی محمدی
        چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ ۰۸:۲۱
        درود بر شما بانو کاسیانی

        سپاس از شما و حضورتان خندانک
        محمد گلی ایوری
        محمد گلی ایوری
        چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ ۱۲:۴۲
        درود بر شما استاد محمدی عزیز
        خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        بتول رجائی علیشاهدانی(افاق)
        بتول رجائی علیشاهدانی(افاق)
        پنجشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ ۱۳:۴۳
        درود و عرض ادب و احترام محضر شما استاد بزرگوارم
        جناب آقای دکتر محمدی عزیز

        خداراشکرفرصتی پیش آمد که
        باز هم جرعه ای از دریای علم شما بنوشیم
        سپاسگزارم استادم خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        ساسان مردوخی
        ساسان مردوخی
        پنجشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ ۱۶:۲۷
        خندانک 🌹 خندانک خندانک
        معصومه خدابنده
        معصومه خدابنده
        يکشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ ۱۳:۰۴
        سلام و ارادت بر جناب محمدی استاد ارجمند
        کلاس و آموزش پر باری بود
        خدا رو شاکرم که سعادتی بود برام
        خدا یار و یاورتان باشد
        ارسال پاسخ
        عباسعلی استکی(چشمه)
        سه شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ ۱۸:۴۱
        درود بزرگوار
        زیبا و دلنشین بود خندانک
        ساسان مردوخی
        ساسان مردوخی
        سه شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ ۲۳:۴۳
        استاد چشمه عزیز🌹🌹
        کسی که مفهوم تمام اشعار بنده را ب خویی
        متوجه می شود
        حضورتون افتخار است🙏
        ارسال پاسخ
        ساسان مردوخی
        ساسان مردوخی
        سه شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ ۲۳:۴۴
        خندانک خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        طاهره حسین زاده (کوهواره)
        دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ ۰۳:۳۳

        سلام و درود

        دلسروده ای بیکران زیبا و فهیم اندیش خواندم.
        با واژه گزینیِ حقیقت‌سوی و با تصویرسازی های اصالت پردازش
        که عنوان شعر (نبود تو) را به زیبایی در سطورِ غم‌نهاد اما مآثربیان و معناگسترَش متبلور است . زنده باشید خندانک

        قلمِ ارزشنگارتان نویسا خندانک خندانک خندانک
        حسین احسانی فر(منتظر لنگرودی)
        سه شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ ۱۰:۳۷
        سلام و عرض ادب ساسان جان مردوخی عزیز
        زیبا و مصوّر سرودی خندانک

        مؤید باشی خندانک
        ساسان مردوخی
        ساسان مردوخی
        سه شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ ۱۱:۵۶
        سپاس بیکران از شما جناب احسانی فر
        خیلی خوشحالم از حضورتون در صفحه بنده🙏🌹🌹
        لطف کردین🌺
        ارسال پاسخ
        زهره دهقانی ( شادی)
        سه شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ ۲۰:۴۸
        سلام و درود ادیب گرانقدر
        زیبا قلم زدید👌
        لذت ها بردم 💐

        قلمتان نویسا
        ساسان مردوخی
        ساسان مردوخی
        سه شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ ۲۳:۴۴
        سلام و درود بر شما
        سپاسگزارم از محبتتون🙏🌹🌹
        ارسال پاسخ
        علی نظری سرمازه
        سه شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ ۲۰:۵۶
        تو موسیقی هستی که
        هر شب با خیالت آرام به خواب می روم
        خندانک خندانک خندانک
        خیلی زیبا
        ساسان مردوخی
        ساسان مردوخی
        سه شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ ۲۳:۴۵
        خیلی ممنون استاد بزرگوار
        ممنون بابت توجه بی نظیرتون🙏🌺🌺
        ارسال پاسخ
        سعید صادقی (بینا)
        سه شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ ۲۲:۲۰
        درود خندانک
        ساسان مردوخی
        ساسان مردوخی
        سه شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ ۲۳:۴۶
        سپاس فراون از شما جناب صادقی..
        حضورتون پر مهر🙏🌺🌺🌹🌹
        ارسال پاسخ
        مریم کاسیانی
        چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ ۰۰:۴۳
        درود بر شما
        موفق باشید
        خندانک خندانک خندانک
        خندانک خندانک
        خندانک
        ساسان مردوخی
        ساسان مردوخی
        پنجشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ ۱۶:۲۵
        خیلی ممنون🌹🌹
        ارسال پاسخ
        محمد گلی ایوری
        چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ ۱۲:۴۴
        درود بر شما دوست گرامی و ارجمند
        زیباست و عالی نیز خواهد شد
        موفق باشید
        خندانک خندانک خندانک
        ساسان مردوخی
        ساسان مردوخی
        پنجشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ ۱۶:۲۵
        نظر لطف شماست جناب ایوری🙏🌺
        ارسال پاسخ
        بهزاد سرافراز
        چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ ۲۰:۵۹
        درود
        شاد و پیروز باشید.
        ساسان مردوخی
        ساسان مردوخی
        پنجشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ ۱۶:۲۶
        سپاس بیکران 🌺🌺🌹
        ارسال پاسخ
        بتول رجائی علیشاهدانی(افاق)
        پنجشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ ۱۳:۴۴
        درود و عرض ادب جناب مردوخی گرانقدر
        بسیار زیبا بود
        احسنت خندانک خندانک
        ساسان مردوخی
        ساسان مردوخی
        پنجشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ ۱۶:۲۷
        خیلی ممنون و سپاس استاد بزرگوار 🙏🌺🌹🌹🌹
        ارسال پاسخ
        معصومه خدابنده
        يکشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ ۱۳:۰۷
        سلام و احترام بر شاعر گرامی جناب مزدوخی
        درود بر شما زیبا سرودید
        موفق باشید
        ساسان مردوخی
        ساسان مردوخی
        چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ ۱۷:۱۴
        سلام احترام بانو معصومه...
        ممنون بابت لطف تون🙏🌹🌹🌹
        ارسال پاسخ
        زلیخا رامیار،امید سحر
        دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ ۰۶:۲۷
        سلام ودرود خدمتتان جناب آقای ساسان مردوخی خندانک

        از نبودن گفتن بسیار سخت است با این وجود شما زیبا سروده اید بزرگوار خندانک
        پاینده باشید خندانک

        ساسان مردوخی
        ساسان مردوخی
        چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ ۱۷:۱۵
        سپاسگزارم از شما عزیز
        تشکر فراوان بابت توجه تون
        به شعر بنده... افتخار است 🙏🌹🌹
        ارسال پاسخ
        جواد کاظمی نیک
        سه شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ ۰۰:۰۸
        دوردبرشما زیبابود 🌺🌺🌺
        ساسان مردوخی
        ساسان مردوخی
        سه شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ ۲۳:۳۴
        ♥️♥️🙏
        ارسال پاسخ
        عرشیا خوشرو
        شنبه ۶ اسفند ۱۴۰۱ ۲۳:۰۴
        سلام استاد مردوخی بدرخشید
        خندانک خندانک خندانک خندانک
        ساسان مردوخی
        ساسان مردوخی
        پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ ۲۲:۴۷
        درود بر شما عرشیا عزیز🌹
        همیشه موفق باشید خندانک
        ارسال پاسخ
        جواد کاظمی نیک
        پنجشنبه ۳ فروردين ۱۴۰۲ ۰۵:۱۹
        🌻🌺🌻🌺🌻🌺🌻
        🌹⚘️🪻🌹🌸🌸
        🪻🪻🪻🌹🌹
        ⚘️⚘️⚘️⚘️
        🌺🌺🌺
        🌻🌻
        ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
        ❤️❤️❤️❤️❤️❤️
        ❤️❤️❤️❤️❤️
        ❤️❤️❤️❤️
        ❤️❤️❤️
        ❤️❤️
        ❤️
        ساسان مردوخی
        ساسان مردوخی
        يکشنبه ۶ فروردين ۱۴۰۲ ۱۸:۲۰
        درود هزاران سپاس از شما جناب کاظمی عزیز🌹🌹🌹
        ممنون بابت نظر زیباتون❤️
        ارسال پاسخ
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        4