گرامـــــی تر ز مـــــادر گـوهری نیست
که غیر از حُب به جانش جوهری نیست
ز وصفش می تـــــــوان حتی چنین گفت
کــــــه رخشانتر ز مــــادر اختری نیست
عــــــیـــــــاری دارد از آلاف اُلـــــــــفت
کــــــــــه ایــمن تر ز دامانش بری نیست
بـــه نـــــــام او روا بــــــــاشد زنند عشق
کـــــــه عشقی بـــه ز عشق مادری نیست
ســـــــــــرایــــــی ســاده دارد با دری باز
بــــــــه روی هر که وا بر او دری نیست
دعـــــــــایش چــــون ادای ظاهری نیست
ز مـــــــــادر بی ریــــــا تر ذاکری نیست
ز آن رو در دل اهـــــــــــل صفـــــــا جز
رضــــــــای او صفــــای خوشتری نیست
رفیـــــــقش چون کـــــــه در دوران پیری
درو دیوار و جــــــــز اشـــک تری نیست
به تقــــــــدیمش گلی تــــــــــا هسـت میدار
کــــــــــه درک گل به سنگ مقبری نیست
سپهــــــــری مانــــــــد امـــــا بی رخ مهر
سرایــــــــی که در آن روشن گری نیست
دریـــــــــغ امـــــــــا که این گوهر کند گم
کســــــــی کـو جستنش در خاطری نیست
کـــــــنون باید بـــــــه دســــت آری دل او
ثریـــــــــا چـــون به فرصت باوری نیست
🌱🌱
🌱🌱🌱🌱
🌺🌺🌺🌺میلاد حضرت فاطمه (ص) مبارک
🌱🌱🌱🌱
🌱🌱
🌱