شنبه ۱۰ آذر
|
آخرین اشعار ناب علیرضا محمودی
|
روستایی کوچک اما با صفا
مردمش گویند نام آن ( کِسار)
آب کشتش باشد از چاه و قنات
لطف ایزد بهر مردم پایِدار
مردمانی سخت کوش و مهربان
بذله گو ، نیکو خصال و مایه دار
ابتدای ده مزار مومنین
عِطرِ شاهد بر مشامِ رهگذار
در( میاندِه) گنبد و گلدسته ای
بارگاه سیّدی والاتبار
کوچه و دشتی بغایت باصفا
از قناتش جوشد آبی خوش گوار
(کوچه ی باریکی و تخته خونی)
از محلّاتی که باشد یادِگار
در جوارش روستای( نیسیان)
مردمان هر دو دِه خدمتگزار
گویش مردم زبانی پهلوی
از نژاد آریایی ریشه دار
دینشان اسلام و مذهب شیعه است
دوستدار رهبر و بنیانگذار
کاسب و بازاری و صنعتگرند
هم مهندس دارد و آموزِگار
باشد اینجا را هوایی سرد و خشک
مرتفع دارد زمینی ، کوهُسار
دشتهایش سبز و زیبا و قشنگ
شغل مردم کشت و زرع و دامُدار
باغهای میوه اش بس دیدنیست
در کنار باغهایش کشتُزار
گندم و جو ، شلغم و زردک ، پیاز
سنجد و بادام و گردو ،خشک وبار
قلعه ای با برج و بارویی بلند
جان پناهی بُد ز دزد نابِکار
قالی نایین ببافند و گلیم
بانوانی بس نجیب و خانه دار
آید از کوهش نسیمی جان فزا
معتدل دارد هوایی در بهار
بر درختان بلبل و گنجشک و زاغ
یاکریم و سار و کبک خالُدار
سرد و پر سوز است اینجا بهمنش
فصل تابستان مسافر بی شُمار
چون نگینی می درخشد در جهان
باشد این دِه جلوه ی پروردِگار
روستای قهساره یا کیسار از توابع شهرستان اردستان در استان اصفهان است که در گویش محلی به آن کِسار می گویند.
میانده، کوچه باریکی و تخته خونی نام محلات روستاست
|
|
نقدها و نظرات
|
درود خدمت استاد استکی بزرگوار، خیلی ممنون از اظهار محبتتان ، خداوند شما به شما سلامتی و طول عمر و عزت ببخشد. | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
بسیار زیبا و جالب بود
مردمان روستاهای مناطق شرقی استان اصفهان
صبور،متدین،تیز هوش،شجاع و نابغه هستند