درود بر بانو حاجیان ژرف اندیش
خوشنودم که خوشتان آمد.
سپاس از نظر امیدآفرین و دلگرم کننده
تا به حال، میلیاردها انسان بر روی زمین زیست کرده اند و اگر بازی زندگی و سرنوشت را مفروض بدانیم خارق العاده آن است که صحنه بازی هیچ کدام شبیه دیگری نیست.
یکی فلج به دنیا می آید
یکی با بیماری مزمن
یکی کور یا لال یا کر
یکی در کودکی مورد تجاوز قرار می گیرد
یکی فرزند طلاق است
یکی در ناز و نعمت ولی سرگشته «بام بیش و برف بیشتر»
یکی در فقر و نداری آبا و اجدادی
یکی در بند می شود
یکی در جنگ
یکی در کار سخت معدن
یکی در کار سهل سهام ولی دل نگران نمودار روز بعد
یکی را به ناحق در بند کنند
یکی را تا پای دار ببرند و رها کنند
یکی از شکنجه خلاص می شود
یکی به نان شب محتاج
یکی با زجر خیانت همسرش ادامه می دهد
یکی را کودک ربوده اند و هنوز ناپیدا
یکی اسیر خشکسالی
یکی آواره جنگ
و یکی....
عجب دنیایی است اینجا
نمی توانیم از روی بازی دیگری تقلب کنیم.
چیدمان بازی هیچ کس شبیه دیگری نیست.
و صحنه بازی هر چه باشد و بازیگر هر که باشد راه رستگاری بر او بسته نیست و ملائک شاهد و داور تا ببینند از هزارتوی زندگی سر به رستگاری بیرون می برد و امتیاز قبولی می گیرد یا نه؟
همه ما داریم با جریان زندگی امتحان می شویم فقط سوالاتمان شبیه هم نیست.
مفهوم زیباییست
منتها تا شعر شدن اندکی فاصله دارد 🌺🌺🌺