با یاد توست رویش فصل بهارها
آغوش توست مرکز نصف النهارها
بیهوده است بحث میان نژادها
وقتی که عشق بر تو رسانده تبارها
پیچیده نیست دیدن حق و دروغ ها
جز مغز ساده لوح ندارد هوارها
یاران شعب های ابی طالبیم ما
با کاروان عشق مهان هم قطارها
با نام نان قرارِ رسیدن به نام هست
افیون توده هاست غم بی قرارها
پوسیده است نعش لنین و پرولتاری*
در موزه رفته طرح غم سوگَوارها
بُگذشته است دورهٔ شاهان درآورند
با تاج و تخت از تن و جان ها دمارها
غم واژه ایست ساده که درکش بزرگ هست
از غم سروده اند چرا نو نَوارها؟!
با دین فقط به پای شکم عهد بسته اند
دین لقلقه ست* بر دهن دینمدارها
گل چیده اند فلسفه بافان ز باغ ها
تا گل زنند بر سر سنگ مزارها
فرق است در مطالبه با نقدهای کور
در رفته است طوق سگان از مهارها
دنیا حقیقتی ست که مرزش مشخص است
آزادگیست در کَنَف ذوالفقارها
ما در پناه شعر و غمی نیست گر رسد
دشنام و فحش از قلم بی وقارها
فریادهای گُنگ ریا چون اثر نداشت
قایم شدند در پسِ این مستعارها
*(پرولتاریا) بخشی از اصطلاحات و ادبیات فریب دهنده مارکسیست ها و سوسیالیست ها که بنام طبقه کارگر و جامعه بی طبقه و شعار نان و کشاورز بزرگترین جنایت ها و کشتارها رو در شوروی و جای جای جهان بوجود آوردن و در ایران هم حزب توده و شعبات اون مثل فداییان خلق و جامعه سوسیالیست های مبارز و ده ها مورد دیگه بزرگترین جنایتها رو انجام دادن.ادبیات مارکسیستی خیلی پوسیده شده و به موزه ها فرستاده شده ولی هنوز عده ای بی سواد با اون ادبیات برای رسیدن به نانِ نام فعالیت میکنن.خاستگاه جدید این نظریه در قرن نوزدهم بوجود اومد و با نظریات جدید مارکس فلسفه کمونیسم از اون پدیدار شد.
*اشاره به حدیث معروف امام آزادگان و آزادمردان اباعبدالله الحسین (ع):
إنَّ الناسَ عَبيدُ الدُّنيا و الدِّينُ لَعقٌ على ألسِنَتِهِم يَحوطُونَهُ ما دَرَّت مَعائشُهُم ، فإذا مُحِّصُوا بالبلاءِ قَلَّ الدَّيّانُونَ .
امام حسين عليه السلام : همانا مردمان بنده دنيايند و دين لقلقه زبان آنهاست و هر جا منافعشان بيشتر تأمين شود زبان مى چرخانند و چون به بلا آزموده شوند آنگاه دين داران اندكند.
با دین فقط به پای شکم عهد بسته اند
دین لقلقه ست* بر دهن دینمدارها این خیلی خوب بود
فرق است در مطالبه با نقدهای کور
در رفته است طوق سگان از مهارها اینم خیلی خوب بود
کلا عالی بود.
موفق باشید