وزن فَعَـــلاتُ فاعـــلاتن فَعَـــلاتُ فاعــــلاتن
چه قَــدَر به دل بگفتـــم برود ســراغ دلبــــر
دل من ندیده لیــلـــی شده خاطـــرم مکّــدر
چه قَدَر به گوش گفتم شِنَود خبــر ز دلـــدار
خبری نبوده در ره غــم من کشـــیده لشـــگر
چه قَدَر به چشم گفتم که نگه کند به این در
چو که جان نیامد از در به دلم فــتاده اخــگر
چه قَدَر به اشک گفتم نشــود به گونه جــاری
چو ندیده دیده ساقی شده عین، سیل منـظر
چه قَدَر به غصــه گفــتــم نکــند که پاره پاره
دل من بدیده طوفان به تنش نشسته خــنجر
چه قَدَر به ناله گفتـــم که به آه دل نســــوزان
بزد آتشـــی ز مویه به زمیــــن فتاده پیـــــکر
چه قَدَر به جام گفتــــم ببرد دلم به مســـــتی
خبر آمــده نباشــد به ســـــبو به کوزه ســاغر
چه قَدَر به تن بگفتـــم نشود نزار و بیـــــــمار
چه علیل گشته عاشــــق که نفس رسیده آخر
به نـــگاه دل چو راوی نچــــــشد نگار خود را
به مزار و مرگ افتــــد بشـــود ز عشــــق پرپر
بسیار زیبا و دلنشین بود