جمعه ۲۵ آبان
شاعر میشود شعری از مرتضی براتی
از دفتر شعرناب نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ جمعه ۳۱ تير ۱۴۰۱ ۱۴:۴۸ شماره ثبت ۱۱۱۹۲۸
بازدید : ۲۰۳ | نظرات : ۳
|
آخرین اشعار ناب مرتضی براتی
|
هر که چشمان تو را نوشید شاعر میشود
هر که هر دم با خودش خندید شاعر میشود
یک کس از افتادن یک سیب دانشمند شد
هر که سیب از گونههایت چید شاعر میشود
ایستگاه و جاده و پاییز چیز عادیاند
هر که از این هر سه تا ترسید شاعر میشود
در میان زلف و چشمان و لبان دلبران
هر که چیز دیگری را دید شاعر میشود
توی گندمزار زلف و چینهای پیرهن
هر که رقص باد را فهمید شاعر میشود
هر که از بوسهپرانیهای خیس گونهای
بر صراط مستقیم لغزید شاعر میشود
از نگاه زیرچشمی کسی چون بیدها
هر که بر ایمان خود لرزید شاعر میشود
مرتضی براتی
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.