یاهو
1.
در گوشهی چشمم
طلوع و غروب آفتاب هم
به هم رسیدهاند
من که دو پای زمان دارم
پس
چرا به تو نمیرسم؟
2.
همراهش باشی
و همراهت نباشد ...
سایهها
همیشه خود را بغل میکنند
3.
این روزها
در زیرگذرِ تن
ترافیکِ فلسفی سنگین است
روگذرها هم که
همیشه در دستِ تعمیر ...
4.
ای تک درخت معصوم من
سرت را بالا بگیر
این نسیم رویان
دنبال نوازش نیستند
سرت را بالا بگیر
چشمانت را آسمان باید ببیند
5.
آری!
نیسان سرش را به جدول میکوبد
چه کار کند طفلک
بس که جاده خالیست
6.
چه لحظهی رمانتیکیست
رسیدنِ باد به مانتوی چشم دکمهای
و تاکسیهای شهر
که یکی یکی لبِ پیادهرو غش میکنند
و چه لحظهی رمانتیکتر
سکوت من و سکوت خیابان ...
7.
با دو چرخِ گوشات
تمامِ کوچه پسکوچههای پُر چانه را دور زدی
یکبار
یکبار از بنبستِ صافِ سکوتم گذر کن !!
8.
درونِ چشمانِ دریاییات
سالهاست
دو صیاد در سکون
با قلبشان به هم دست تکان میدهند
پس
کِی خبر از صید خواهد شد؟
9.
من به تو رسیدم
و
تو به او
لعنت به زندگیِ بی وتر !!
10.
وقتی رفتی
نگاهم در نگاه آخرین برگ ارغوان
یخ زد
وقتی رفتی
حیاط ماند و حیات رفت ...
11.
خرسهای دوقطبی
رودخانه را بستهاند
جای تعجب نیست که
ماهیها پرواز کنند
12.
ای بادِ دیوانه
پاک کن صورتم را
از شکوفههای فریبا
این افسونگرانِ زیبا
بردار
بردار از دوش من
این آوارِ آوا وار را
که مرا سر به زیر میخوانند
همیشه سبز میبینند و نمیدانند:
زندگی را در ریشه باید جست.
آرمان پرناک
پ.ن: (موسیقی):
Mustafa Avşaroğlu - We Disappeared With the Winter Sun
همگی بسیار زیبا بودند 👏👏🌺🌺