سه شنبه ۶ آذر
مخمصه شعری از بهمن بیدقی
از دفتر شعرناب نوع شعر آزاد
ارسال شده در تاریخ جمعه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۱۹:۳۴ شماره ثبت ۱۱۰۲۰۷
بازدید : ۱۷۱ | نظرات : ۱۴
|
آخرین اشعار ناب بهمن بیدقی
|
مخمصه
بهار به من گفت :
در ازای اینهمه شادی که به تو دادم ،
تو چی به من دادی ؟
گفتم خدائیش هیچی
تا اونجا که یادمه ،
فقط یه روحِ قاطی
که با یه عالمه غم ،
شده قاطی پاتی
بدون توجه به پندهای خدا
که پندهای خدا ،
برای هر سربه راهی ،
همیشه بوده هادی
شده ام انگار،
همچون یه نیروی کلیدی
درهسته مرکزیِ حزبِ بادی
بهار به من گفت :
پس معلومه که ،
به بد مخمصه ای افتادی
همچون یه خاطی
ز شدتِ ناراحتی ازخودم ،
ز اعماق وجودم ،
کشیدم دادی
از اون جیغ هایی که ،
رنگش میزند به بنفش
آخر این گامهای لرزانم ،
میتواند مرا به خدا برسانَد ؟
یادِ کودکی ام افتادم
گامهایم مصمم بود
گرچه در قالبِ قدمهایی کوتاه
گرچه بصورتِ تاتی
همان وقتهایی که ،
همه شادی هایم طبیعی بود
خوشی هایم ،
پُر از لبخندِ خدایی بود
خوشی هایی ،
همه ذاتی
هِی میافتادم ،
هِی پا میشدم
مقایسه که میکنم الآنِ خودم را ،
با کودکی ام
می بینم که عجب اراده ای داشتم ،
عجب اراده ی رادی
اونوقتها را میگویم که هنوز،
نیفتاده بودم دراین وادی
به این وادیِ خطا و بلا
فریادِ استغاثه ای هم که کشیدم ،
ضمناً ،
از اونهمه خوبیها میکرد یادی
بهمن بیدقی 1401/1/1
|
نقدها و نظرات
|
با سلام و عرض احترام استاد بزرگوار سپاس بیکران از الطاف بیکرانتان شاد باشید | |
|
با سلام و عرض احترام استاد بزرگوار سپاس بیکران از الطاف بیکرانتان شاد باشید | |
|
با سلام و عرض احترام آقای زارع گرانقدر بزرگوارید سپاس بیکران از الطاف بیکرانتان لحظه هایتان بهاری | |
|
با سلام و عرض احترام آقای پورصالحی گرانقدر بزرگوارید سپاس بیکران از الطاف بیکرانتان لحظه هایتان بهاری | |
|
با سلام و عرض احترام استاد گرانقدر بزرگوارید سپاس بیکران از الطاف بیکرانتان لحظه هایتان بهاری در پناه خدا | |
|
با سلام و عرض احترام آقای فتحی گرانقدر بزرگوارید سپاس بیکران از الطاف بیکرانتان لحظه هایتان بهاری | |
|
با سلام و عرض احترام بزرگوار سپاسگزارم | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
بسیار زیبا و جالب بود