دوشنبه ۵ آذر
اندر احوالات تغییر و تحولات شعری از امیر وحدتی یگانه
از دفتر طنز نوع شعر رباعی
ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ ۰۳:۴۶ شماره ثبت ۱۰۹۲۹۲
بازدید : ۲۷۰ | نظرات : ۶
|
دفاتر شعر امیر وحدتی یگانه
آخرین اشعار ناب امیر وحدتی یگانه
|
اندر احوالات تغییر و تحولات
از این همه اعجاز جهان حیران است
چون دولت ما معجزه ی دوران است
ارزاق عمومی همه سلطان دارد
کاین جنگل مولاست پر از سلطان است
افسوس که این دیار ابتر شده است
جولانگه بوزینه و عنتر شده است
دیری است خوشی ز کوی ما کوچیده
بازیچه میان بد و بدتر شده است
گویید طبیب را دوایت درد است
رخساره از این نسخه نابت زرد است!
دزدان کُلَه گشته همه موج سوار
هر کس کُلَهِ خویش بگیرد، مرد است
افسوس که پنبه شد همه رشته مرا
چون باد گذشت عمر بگذشته مرا
گویید بر آن مدعی پر حیلت!!
تغییر بنفع مردمت کشته مرا
امیر وحدتی یگانه
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
بسیار زیبا و مبین مشکلات جامعه بود
موفق باشید