سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 6 مهر 1403
    24 ربيع الأول 1446
      Friday 27 Sep 2024
      • روز جهاني جهانگردي
      مقام معظم رهبری سید علی خامنه ای و انقلاب مردمی و جمهوری اسلامی ایران خط قرمز ماست. اری اینجا سایت ادبی شعرناب است مقدمتان گلباران..

      جمعه ۶ مهر

      رأس ساعت ، سال نو ، بر سفره ها تحمیل شد !(پسته )

      شعری از

      محسن مهرپرور ( م مهر)

      از دفتر مهر نوع شعر افراغ اندیشه

      ارسال شده در تاریخ شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۲ ۱۵:۳۲ شماره ثبت ۱۰۸۹۸
        بازدید : ۶۸۷   |    نظرات : ۹

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه
      دفاتر شعر محسن مهرپرور ( م مهر)



      رأس ساعت ، سال نو ، بر سفره ها تحمیل شد !
      فصل شیرینی و نقل و شربت و آجیل شد
      آه !... اما !.. با چه رویی گویمت این درد را
      بی لبِ خندانِ تو  امسال من تحویل شد !
      ای که لبخندت نمک دارد ...به زخمم میزند
      هر کسی دارد تو را ، آوازه ی فامیل شد
      خانه مان خالی ترو  تنها تر از هرسال هاست !
      " آمدم ، اما نبودی" - سال نو تعطیل شد !
      لعنتِ دنیا بر این جیبِ پر از خالیِ من ...
      وایِ  بر عمری که صرفِ دانش و تحصیل شد.
      ***
      ای که داری و به دارا بودنت ایراد نیست
      هیچ کس از خنده ی نایاب تو دلشاد نیست
      بی تو بودن از زمین و آسمان باریده است
      هر کسی دیده مرا ، حال تو را پرسیده است
      پسته یعنی : یک غزل دلواپسی در سال نو
      عید یعنی : جان سپردن از لب خندان تو
      عشق را باید شکست و دانه دانه مغز کرد
      باید این تحریم ها را در کنارت نقض کرد
      کاش میشد در کنارت باز هم تحویل شد
      ننگ... بر فرعون که خوابش اینچنین تاویل شد.
      یوسفا ! در سال قحطی فکر کنعان را بکن .
      ای که فردا نیستی ،  فکر العان را بکن

      ....

      شعر از محسن مهرپرور
       
      ۰
      اشتراک گذاری این شعر

      نقدها و نظرات
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


      (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0