با تو شباب میرود ، رنگ و لُعاب میرود ،
تا بخود اید ان دلت ، شورِ شباب میرود .
پیر شود نگاهِ تو ، سیر شود نگاهِ من ،
عاقبت از نگاهِ دل ، عشقِ رُباب میرود .
.............
با تو نسیمِ جان چه گفت ، با تو مگر همین نگفت ،
عمرِ نگاهِ عاشقان ، همچو شهاب میرود .
با تو نسیم گفته بود ، ای گُلِ بینوای من ،
زان رُخِ دلنشینِ تو ، عطر و گلاب میرود .
...............
زان مِی و زان نگاهِ تو ، مست بُدَست جانِ ما ،
عاقبت این شود تو را ، با تو شراب میرود .
تاخته ای به عمرِ خویش ، باخته ای به خویشِ خویش ،
حال زِ زیرِ پای تو ، اسب و رکاب میرود .
.............
عاقبت ان خدای دل ، با تو حساب می کشد ،
عاقبت ان نگاهِ تو ، بهرِ جواب میرود .
من به غزل تو را غزل ، ماه و نگاه می کشم ،
ماه و نگاهِ این غزل ، بی تو به خواب میرود .
...............
با تو چه گویم این غزل ، کاین همه اشک و اهِ توست ،
عاقبت از نگاهِ تو ، قهر و عِتاب میرود ؟
.............
سرایش ، عصر امروز ، چهارشنبه 1401/01/10
بسیار زیبا و دلنشین بود
جسارتا به لحاظ معنی
عشقی که از دل برود
عشق نیست
عمر نگاه عاشقان طولانی و ماناست
نه شهاب مانند
و ....
موفق باشید