چهارشنبه ۱۶ آبان
اگر کاری نکنیم شعری از فائزه اکرمی
از دفتر سپید نوع شعر سپید
ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ ۱۳:۲۲ شماره ثبت ۱۰۸۵۴۹
بازدید : ۳۶۰ | نظرات : ۱۸
|
آخرین اشعار ناب فائزه اکرمی
|
اگر کاری نکنیم
امسال هم عیدمان
کال است
عیدی که برای گرفتن عیدی هم
مشتش باز نمی شود
این مکدر شدن های بیات
دیگران را مسموم می کند
باید کاری کرد
که طَراوت نه فقط با حرف
نه فقط با زور
بلکه با تأمل
بروید
باید برای تأمل هم کاری کرد
روزنامه ها بنویسند
این شرح مدوّن را
سازها در گوش افق بخوانند
موج نو را
اگر آب تمیز این موج را بردید
بردید
وگرنه این سالها بیایند و بروند
ما را هم با گَردی مدوّر خواهند برد
مگر اینکه کاری بکنیم
شعرها هم که به راه بیفتند
باز هم کم دارند
دستی برای همراهی
یک دست صدا نمی دهد
صبر سبزه و درخت
نور و سور
سر آمده
دست های سبزه و گل را
به هم گره بزنید
تا بخت بهار
باز شود
در بسته
افق دید ندارد
بیرون روید
از این چهار دیواری
اگر کاری نکنیم
امسال هم عید نمی رسد ...
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
سلام بانوی ارجمند
سال خوشی داشته باشید روزگارانت بهاری