جمعه ۹ آذر
زنبور بی عسل شعری از علیرضا محمودی
از دفتر شعرناب نوع شعر مثنوی
ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ ۱۰:۴۰ شماره ثبت ۱۰۸۳۴۸
بازدید : ۱۷۴ | نظرات : ۶
|
آخرین اشعار ناب علیرضا محمودی
|
گل چو باشد در زمین پاینده است
خوش طراوت دارد و هم زنده است
عمر گل کوتاه شد چون چیده شد
هر که شد دور از وطن پژمرده شد
آدمی با ریشه باشد بهتر است
هرکه باشد بانسب او مهتر است
آدم بی ریشه گر قارون شود
گرچه بر موسی همی هارون شود
عاقبت گردن زند او خلق را
یا بپوشد بر ریا او دلق را
گر زمانه داد تیغی دست او
هم ببرد نان مردم شست او
گرشود قاضی قضاوت بد کند
رشوه گیرد ،راه حق را سدکند
گرشود فرمانده لشکر هم او
منهدم گردد همه لشکر از او
گر که بیت المال افتد دست او
کل اقوامش شود سرمست از او
گر که عالم گشت باشد بی عمل
مثل زنبوری که باشد بی عسل
آدم بی ریشه مانند خس است
گرچه بامکنت ولیکن بی کس است.
الغرض هر کس که باشد بدسرشت
گر تو نیکی هم کنی او بد نوشت
|
|
نقدها و نظرات
|
سلام. از این که شعر حقیر را خوانده و در موردش نظر دادید. سپاسگزارم. | |
|
سلام. ممنون از لطفتان . پایدار باشید. | |
|
سلام. سلامت باشید. ممنون که شعرم را خواندید. | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
بسیار زیبا و آموزنده بود