شنبه ۳ آذر
|
دفاتر شعر سید علی غفاری (مهموم)
آخرین اشعار ناب سید علی غفاری (مهموم)
|
من شاعر درباری ام دربار مولانا علی
هر روز رزقم میرسد از دار مولانا علی
خوردم زمین ، با یاعلی بر روی پا برخواستم
دستم گرفته جای مچ ، هربار مولانا علی
عین علی عین خدا ، مستور اسرار خدا
در عین و لام و یا شده ، ستار مولانا علی
نور خدای لا یزال ، از نور او شد جز خدا
مخلوق هرچه هرکجا ، معمار مولانا علی
اول مسلمان نبی تسلیم تو لاهوتیان
مسلم بود هرکس کند اقرار مولانا علی
روز غدیر خم نبی من کنت مولا گفت و شد
تعیین ولی از جانب دادار ، مولانا علی
در خود مجو علت بجو ، از نطفه و کن پرس و جو
از مادرش ، هرکس کند انکار مولانا علی
سلمان و بوذر میشود عمار و قنبر میشود
هرکس شود از عشق تو سرشار مولانا علی
لا سیف الا تیغ تو لا حول الا حول تو
بر هر کس و هر چیز ای جبار مولانا علی
میدان به دستِ دست رب ، ضربه نه ، چشمت میکشد
بر خاک و خون یک لشکر از کفار ، مولانا علی
در در نگاهت همچو پر ، قتال و فتاح العرب
پولاد تن ، مرحب فکن ، قدار مولانا علی
از طاعت جن و بشر برتر فقط یک ضربه ات
کثرت به درگاهت کم ای بسیار مولانا علی
تو آن «مِنَ النَاس» ی که در جای نبی بگرفته ای
بر روی دستت جان خود ، ایثار مولانا علی
حاشا که دستم را کشم از دشمنی با دشمنت
از ظالمینِ بر تو ام بیزار مولانا علی
در درگه قدس نجف ، دل میشود در نجف
مقصود و منظور و هدف دلدار مولانا علی
خال لبت ما تحت باء ، نقطه دهد بر ما خبر
بر کهکشان ها محور و پرگار مولانا علی
خرما فروشی میکنم از شوق اینکه عاقبت
باشم سر افراز و روم بردار مولانا علی
مهموم
|
نقدها و نظرات
|
سلام و عرض ادب 🙏🏻 ممنون از محبت شما 🌹 | |
|
سلام و عرض ادب 🙏🏻 ممنون از محبت شما 🌹 | |
|
سلام و عرض ادب 🙏🏻 سپاسگزارم از توجه شما 🌹 | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
به شعر ناب خوش آمدید
موفق باشید