درود ها بر جناب محمدی بزرگوار
من خوشحال ترم ، راستش را بخواهید مدتها بود در انتظار این بودم که بالاخره شما به صفحه من قدم بگذارید و خط خطی هایم را بخوانید و کمک کنید پیشرفت کنم که خداروشکر این اتفاق خوب بعد از انتظار زیاد امروز افتاده
خیلی خیلی خوشحالم که شعرم نظرتان را جلب کرد(البته اگر شعر باشد)
بله درباره کلمه آدامس متوجه شدم
از نداشتن تجربه لازم این اتفاق افتاده و خوشحالم که با نظرتان اشکالات شعر را آشکار کردید تا دیگر چنین خطایی نکنم
اما جسارتا باعث شکست وزنی نشده و شاید طرز خوانش آن سخت باشد
سَن/جا/قِ/سَ/رَش/با/گُ/لِ/سُر/خی/وَ/یِ/کا/دامس
شاید هم من اشتباه تقطیع کنم و از الزامات و اختیارات شاعری اشتباه بهره گیری کنم
ولی کاملا موافقم که کاربرد این کلمه به شعر آسیب زده
درباره نکته بعدی شما هم موافقم و واقعا یکی از چالش هاییست که در حال حاضر با آن رو به رو هستم
داشتن همچین قدرتیست که شاعران امروز را از هم متمایز می کند
قطعا با تلاش و صبر و البته کمک بی منت شما و بزرگان سایت و البته آقای عزیزیان مهربان که از ابتدا در این فضا برای من معلمی کردند به این قدرت دست خواهم یافت
بسیار خرسندم که پا به صفحه من گذاشتید و حضورتان را به فال نیک می گیرم
پیروز و موفق و سربلند باشید
در پناه حق
خوشحالم از اینکه جوانی کم سن و سال حداقل از خیلی از دوستان مدعی بهتر شعر میگوید
اما نکاتی در مورد غزلتان
متاسفانه با بیت آخر غزلتان را سلاخی کردید و بیت آخر شما
علاوه بر شکست وزنی معادله ی زبانی شعر را برهم زده است
شعری که با زبان و دایره ی لغات سنتی سروده میشود
به کاربردن ناصحیح واژه ی آدامس وصله ی ناجوری است
که در ذوق میزند آنهم با شکست وزنی
نکته ی بعد اینکه سعی کنید از حالت سنتی واژگان را به سمت و سوی زمان حال سوق دهید . گذشت فصل کلماتی مانند شمع و گل و پروانه و بلبل و غیره که بهترین واژه های آن زمان را حضرات حافظ و سعدی و امثالهم سروده اند
بمانید به مهر و بسرایید
ایام عزت مستدام
سید هادی محمدی