جمعه ۲۵ آبان
غم زاده ام شعری از عارفه مرادی
از دفتر زنده است هنوز نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۰ ۱۹:۵۲ شماره ثبت ۱۰۶۲۹۹
بازدید : ۲۱۴ | نظرات : ۵
|
آخرین اشعار ناب عارفه مرادی
|
غم زده ام!!
وقتی قرار است
دامن بانویی بسوزد و
هیبت یک زن
با فریاد های ظالمانه ای
در هم بشکند
و
یاسی با گلبرگش
امامت و شمشیر را
حایل می شود
تا آنجا که
یاس می شود کبود
و
امامت راهی ی نخلستان
آری؛ غم زده ام
وقتی
یک چاه اندوه و ماتمم
و کس حاضر نیست
یک دلو از آن بردارد
ای پیغمبر!!
در واپسین نفسهایت بود
فاطمه هم از نفس افتاد
و
مظلومیتی مضاعف
پنجه در پنجه ی علی
می بُرد تاب و توانش را
کجایی مدینه؟!!
من زخم دارم
آواره ام، یتیمم
کجایی مدینه؟!!
وقتی جهالت
رنگ تدیّن می گیرد
و فدک را
خفّاش شب
هرس می کند
ای ماه نیمه تمام علی!!
ای غمگسار!!
ای خویشتن دار!!
ای فاطمه!!
بحرانی که علی گرفتارش بود
هنوز در جریان است
و نگاهم
خیره بر دَرِ نیم سوخته
از شعله ور شدنش
در دوباره ی تاریخ
هنوز نگران است...
عارفه مرادی
|
نقدها و نظرات
|
مچکرم | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
« خلقت از روز ازل مرهون عطر یاس بود»
شهادت ام ابیها
حضرت فاطمه زهرا (س)
تسلیت بر شما