منی ساهءِ بدل قاسم سلیمانی چُنان اِنت؟
بهشتءَهوْرگوں حورانءُشهدءَ نوش کنان اِنت
جهانءَ هم درپشیت مہ گُلیں دُردانگیں پل
بَدانی هم جوابءَ گون وتی هونءَ دیان اِنت
کپوتءُ چاهی ءُ شاںْتُل ، مُدام شیزارَگءَ اَنت
شهید قاسم سلیمانی تئی هون سک گران اِنت
کجا رفتے ،جهاں بی تو گمیگءُ بُن گران اِنت
پدا واتر بکن شاهی کہ دل مے سک سُچان اِنت
کناں روچی هزار رندا ، تَرا من یاد ءُ ارمان
روَگ شیرانی چو کہ تو جوانمردیں گران اِنت
بیا گوش کن دمانی چیهلو چیهالوانءَ
کہ تئی کاتل چطو آسءَ وتیگء پیلوشان اِنت
بیا کموکْ بچار دنیاءَ ای گور اُوْ شهید جان
هزار شاعر چو راشد نام،تئی موتکءَجنان انت
#سید راشد سید زاده
آیا می دانید که روح و قلب من یعنی شهید سلیمانی در چه حالی است؟
او در بهشت همراه با حوران در حال نوشیدن شهد بهشتی است
در دنیا هم اسم و یاد او همچون گل و ماه درخشان است
پاسخ دشمنان و بدخواهان را با خون خود می دهد
پرنده هایی چون قمری و چاهی و یاکریم در ماتم هستند
ای شهید سلیمانی بهای خون تو بسیار سنگین خواهد بود
ای شهید تو کجا رفتی که بدون تو جهان در آتش غم افتاده
بازگرد که سینه ی ما از دوری تو سوزان شده
روزانه هزاران مرتبه با آه و افسوس به یاد تو هستیم
رفتن شیرمردانی چون شما بسیار سخت هست
بیا و لحظه ای ناله های ماتم زده رو گوش کن
که قاتلان تو چطور از شهادت و خوش نامی تو در رنج هستند
بیا و دنیا رو از زاویه ی دید ما تماشا کن
که هزاران شاعر همچون راشد برای تو نغمه ی ماتم می خوانند.
بسیار زیبا و دلنشین بود
در وصف سردار دلها