لَيسَ لِلإِنسانِ إِلّا ما سَعىٰ¹
نیست این عالم برای ادعا
برخیز با قدرتت کاری بکن
با سلاح عشق همیاری بکن
یا علی گویان به جنگ غم بیا
ترس را مغلوب کن با انبیا
جانشین² ما انگار خسته است
در پس دیوار غم بنشسته است
حیف فرصت هایی که می گذرد
بی هدف در این فضا³ می گذرد
دور افتاده از این واقعیت ها
پیش مردم در پی تهنیت ها
بی خبر از اینکه زیبایی ز ماست
ثروت بی انتها از سوی ماست
چه کنم که عاشقم بر بندگان
عاشقم بر راه عشق گم کردگان
بر گنه کاران من خرده نگیر⁴
زود باشد که بیایی تو به زیر
گر قضاوت می کنی آماده باش
تو مدادی و جهان من تراش
اما ای انسان ای موجود محض
مانع شادی مشو با آنچه هست
شادمانی واجب است بر بندگان
شکر را برجای آور ای جوان
هست این افلاک من تسخیر تو
مات و مبهوت همین تقدیر تو
پیش نا کس ها خودت را خوار مکن
ای شه ملک عظیم ، دعوا نکن
ما هدایت می کنیم هر دم تو را
گر بخواهی می کنیم بی غم تو را
از بهر لبخند تو ما دلخوشیم
با جهانیان چو تو هر دم هُشیم
تقدیم به همهی عزیزانی که توسط خداوند
به صفحه شعر بنده هدایت شدند
پی نوشت:
1.برای انسان بهرهای جز سعی و کوشش او نیست(سوره نجم آیه ۳۹)
2. إِنِّی جاعِلٌ فِی الْأَرْضِ خَلِیفَةً : به یقین جانشینی در زمین قرار می دهم(سوره بقره آیه ۳۰)
3. مقصود فضای مجازی می باشد. ۳۶میلیون کاربر ایرانی اینترنت در شبکههای اجتماعی فعالیت دارند. میانگین استفاده از اینترنت در روز: ۵ تا ۹ ساعت. بیش از ۲۴ میلیون نفر کاربر بازیهای موبایلی هستند.
4. امام صادق علیه السلام فرمودند:
«مَنْ عَیرَ مُؤْمِناً بِذَنْبٍ لَمْ یمُتْ حَتَّی یرْکبَهُ».
«کسی که مؤمنی را به گناهی سرزنش کند، نمیرد تا آن گناه را انجام دهد».