سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 25 آبان 1403
    14 جمادى الأولى 1446
      Friday 15 Nov 2024
        مقام معظم رهبری سید علی خامنه ای و انقلاب مردمی و جمهوری اسلامی ایران خط قرمز ماست. اری اینجا سایت ادبی شعرناب است مقدمتان گلباران..

        جمعه ۲۵ آبان

        ملولم بت شکن

        شعری از

        نرگس حیدری(شاگرد استاد باقر صادقی)

        از دفتر عُسر یُسرا نوع شعر غزل

        ارسال شده در تاریخ جمعه ۲۵ اسفند ۱۳۹۱ ۲۱:۴۱ شماره ثبت ۱۰۳۴۱
          بازدید : ۱۱۲۷   |    نظرات : ۹

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        دفاتر شعر نرگس حیدری(شاگرد استاد باقر صادقی)
        آخرین اشعار ناب نرگس حیدری(شاگرد استاد باقر صادقی)

        ملولم بت شکن، ساقی تو را عاشق شدم دیگر

        به دل افروختم ای ساقی، شبی دیوانه ای بنگر

        به حول و قوّت ای ناجی، اگر اندیشه ای دارم

        حضور مَحملِ طوقی، پناه بردم در این سنگر

        شبا هنگام مهمانی، بخوانم جانب یزدان

        حلول نور خورشیدی، گذارم گوشه ای لنگر

        اگر مُردم، اگر باقی، درست کار می مانم

        نباشد بین ما فرقی، حساب من، تو را دیگر 

        تو اسمائیلی، اسحاقی، تو برهانی در این قرآن

        تو تشویقی، تو مشتاقی، چو من معلولِ عصیانگر

        کجا در حال اتراقی، مرا زخمی است در این سینه

        اگر من مستم ای ساقی، چنین بیهودگی ننگر

        که قدرم را تو میدانی، اگر من مرد هوشیارم

        که قدر زَر تو میدانی، اگربیند زری، زرگر

        مرا باشد اگر فانی، تو دنیای دگر داری

        می ترسم از آن زانی فرار از جنگ طغیانگر

        مرا ظلم و تو احسانی، زِ احسان گر مرا لایق

        اگر برقی، اگر غرقیم، منم آهن، تو آهنگر

        مرا اصحاب لقمانی، زِ علم اعجاز می بینم

        تو پنهانی، تویی بانی به حسن سینه ی عسکر

        ۰
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        4