جمعه ۲ آذر
جوابیه به شعر استاد حمید مصدق (تو به من خندیدی) شعری از محمد ابراهیم قائمی(قائم)
از دفتر شعرناب نوع شعر سپید
ارسال شده در تاریخ شنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ ۲۲:۰۱ شماره ثبت ۱۰۲۹۸۶
بازدید : ۲۹۷ | نظرات : ۱
|
دفاتر شعر محمد ابراهیم قائمی(قائم)
آخرین اشعار ناب محمد ابراهیم قائمی(قائم)
|
من بهشان خندیدم
چون که میدانستم پدر و دخترکش میدانند
که به چه دلهره ای
پسرک سیب ز همسایه ربود
روی من تند دوید
سیب را دید ، ولی عشق ندید
چون نمی خواست ، به غنیمت بِرَود فرزندش
و چنین، ذهن دختر وسط عشق و پدر گیر افتاد
سیب دندان زده از دست جوانش ، به من پیر افتاد
و گمانم که پدر مُنتَخَبِ دختر شد
چون همان لحظه پسر بغظی شد
آخرش نیز نفهمیدم من
که در این رابطه تقصیر از کیست
چند سالیست که اندیشه کنان غرق در این پندارم
که خدای عالم
ز چه حکمت به دلم پرورش سیب گذاشت؟
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
شاعر بزرگوار
سرودی نا ب بامعنا خواندم
هزاران درودتان باد