دوشنبه ۵ آذر
چرا اینگونه ؟ شعری از بهمن بیدقی
از دفتر شعرناب نوع شعر ترانه
ارسال شده در تاریخ شنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ ۰۵:۰۲ شماره ثبت ۱۰۲۹۶۸
بازدید : ۱۴۰ | نظرات : ۸
|
آخرین اشعار ناب بهمن بیدقی
|
چرا اینگونه ؟
چرا اینگونه ؟
چرا آنگونه نَه ؟
چرا نارگونه ؟
چرا ناردونه نَه ؟
چرا آنهمه طراوت ،
به سکوت طی بشود ،
بی طراوتی ، به بوق و کرنا ؟
چرا باید در تحجر، ساکن باشیم ؟
چرا در چرخ و فلک
چرخ زنان ، سماع کنان ،
به حال گردونه نَه ؟
چرا باید تا ابد ، این زمین را ،
که درآن ماورا کم است را ،
برای خود پسندیم ؟
چرا آسمان که آنهمه ستاره ،
درآن دون دونه نَه ؟
چرا چون یه سرنشین ،
همیشه پیرو هستیم ؟
چرا چون یه شوفر که ،
به دستش فرمونه نَه ؟
چرا چون فلفل ،
اینقدر، تند شدیم ؟
چرا چون نمک ،
شورَش را درآورده ایم ؟
آخرچرا شیرین ،
همچو قندی که ویلون ،
میونِ قندونه نَه ؟
چرا اینقدر نامرد شدیم ؟
چرا پُر وفا به آن ،
قول های مردونه نَه ؟
بهمن بیدقی 1400/6/26
|
نقدها و نظرات
|
باسلام وعرض ادب بزرگوار سپاس | |
|
باسلام وعرض ادب استاد بزرگوار سپاسگزارم از لطف و مهرتان سلامت باشید . درپناه خدا | |
|
باسلام وعرض ادب استاد بزرگوار سپاسگزارم از لطف و مهرتان سلامت باشید . درپناه خدا | |
|
باسلام وعرض ادب بزرگوار سپاس | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
جالب بود