دوشنبه ۵ آذر
گیسوی عشق شعری از اله یار خادمیان(صادق)
از دفتر یاس نوع شعر مثنوی
ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۰ ۱۲:۱۸ شماره ثبت ۱۰۱۲۹۲
بازدید : ۵۱۹ | نظرات : ۱۸
|
دفاتر شعر اله یار خادمیان(صادق)
آخرین اشعار ناب اله یار خادمیان(صادق)
|
مخمس
گیسوی عشق
(ص)
محمد آینه ، تو بازتابش
محمد چشمه تو سقای آبش
گل بشکوه عشقی در کتابش
رئوفی،صورت حسن تمامی
امیرِ قادر بی انتقامی
غدیر خم رسید و عید اعلا
تلاوت شد حدیث کنتُ مولا
مشخص شد مسیر لا و الا
مبارک باد نو روز ولایت
فروزان باد خورشید هدایت
فروغ خوشه ی خورشید گل کرد
صدای سوره ی توحید گل کرد
بهار عشق آ مد عید گل کرد
دل از شادی غزلخوان شد ، خرد ماند
نبی آیات اکملت و لکم خواند
محمد سر، علی گیسوی عشق است
محمد اصل گل او بوی عشق است
یکی چشم و یکی ابروی عشق است
تماشا کن علی را مرد خسته
قیامی کن درخت قد شکسته
علی با عشق همکار است تا هست
حقیقت را نمودار است تا هست
سفر بی عشق دشوار است تا هست
مسلمان زاده بیعت با علی کن
دلت را با وصالش منجلی کن
چراغ آسمان است آفتابش
فلک دفترچه ی ایین نابش
فضا را بشکفد بال عقابش
کسی که بشکند باد و هوی را
به حیرت می برد سیمرغ هارا
فراخوان داد اصحاب یقین را
وصیت کرد جمع متقین را
علی میزان و معیار است دین را
عزیزِ دل، همین جان و تن من
ولی الله ست بعد از رفتن من
فروغ زندگی از آفتاب است
جهان یخ زده بی انقلاب است
زمان تا بی علی باشد خراب است
بدانید ای طرف داران مردم
امیر بی ولایت می شود گم
پیام سرخ عاشورا همین است
لبِ خشکِ لب دریا همین است
هرآن چه گفت آ ن مولا همین است
غدیر و قدر و عاشورا یکی شد
چه می شد گر علی تنها نمی شد
|
نقدها و نظرات
|
سپاسگزارم استاد استکی عزیز محبت دارید | |
|
سپاسگزار م به عزت پایدار باشی بزرگوار | |
|
با سلام و سپاس از نگاه ارزشمند شما بزر گوار سپاسمندم زنده باشی و پایدار | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
شورانگیز و زیبا بود
در وصف مولای متقیان حضرت علی علیه السلام