چترهای تفاخر
ای بی خردان بی پیشه
ای نا سپاسانِ فاقدِ معنا و اندیشه
به توهّم خود سرگرم باشید .
به شرطِ بُرد در باخت خرافات
مهره ی مارهایتان را پرورش دهید .
عدم درک واقعیّت میلاد خورشیدی
شما را به بد باوری کشانده است .
چرا فکر میکنید که خورشید
تنها برای خشک کردن
لباسهای در بندتان آفریده شده است ؟
آیا بر این باورید که حضرت رب
شما را برای بلوکه کردن
سیم و زر خاکهای شِمال و یَمین
خلق کرده است ؟
چه باورغلط و آشکاری
بجای کمپین آزادی پرندگان رنگارنگ و غزلخوان
به راه اندازی تاسیسات ساخت
مدرنترین قفسهای متالیک ،
بجای کنگره ی حمایت از
حقوق کودکان آسیب پذیر ،
ندامتگاه و دارالتادیب و تعزیر ،
بجای تظاهرات و دستگیری
مددکارانِ اجتماعی متموّل ،
کارناوالی به نفع
سیاسیون ملل متحد .
رنج زمان را نسیان پرکرده است
و نسیانتان باعث
عصیان به جامعه ی محروم گردیده .
ای کاش چترهای زرنگارِ تفاخرتان را
اندکی می بستید
تا دیدگانتان برای لحظه ای باز شود
و به اندازه ی یک چشم بر هم زدن
باران معنادار برکت و طراوت را می دیدید .
اینجا سرزمین خیّامها و عطّارها
سرزمین میناها و سیناها
سرزمین فریادها و فرهادها
سرزمین یادها و یارهاست .
به چه می اندیشید ؟؟
به غربت و تنهایی ؟؟
یا به
شعر و شور و شعور و عقلانیّت و اصالت ؟؟
باقر رمزی باصر
بسیار زیبا و مبین مشکلات جامعه بود