سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید |
|
||||||||||||
کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است. |
و تشکر از انتشار این شعر زیبا
در مورد وزن شعر دوستان نظری دادند که فرض کردم
برخود چند سطری خط خطی کنم
وزن شعر شما به لحاظ عروضی هیچ ایرادی ندارد و
کاملا سلامت است
وزن شعر عبارت است از
مستفعلن / مستفعلن / مستفعلن / مستفعلن /فع
یعنی
_ _ u _
_ _ u _
_ _ u _
_ _ u_
_
در مورد مصرع
از سر برون کن ای خداوند تناسب قافِیه را
اگر ه قافیه را بخوانیم و با اعراب گذاری که انجام دادم کاملا صحیح است
و در مصرع هفتم هم
باز شکاری بر فراز قله ها هر شام می خواند
با / ز / ش / کا _ _ u _
ری / بر / ف /را _ _ u _
ز / قل / لِ / ها _ _ u _
هر / شا / م /می _ _ u _
خاند _
که کاملا درست است
نکته ای که هست در اختیارات شاعرانه
اولا پایان همه مصاریع بلند است چه کشیده باشد
چه کوتاه
در ثانی
مصوت کوتاه کسره ی اضافه را میتوان بلند در
نظر گرفت. اضافه ی ملکی یا نسبی یا....
مانند آنچه جناب سلیمی کردهاند
باز شکاری
کسره ی ز را ایشان بلند در نظر گرفته اند که درست است و تا آخر این قاعده است.
در پایان از جناب سلیمی بابت اشتراک این
شعر زیبا کمال تشکر را دارم