جنگ فرقهای
خیره شدن حلقههای دف
به انگشتان دراماتیک،
پوزخند چنگ و به سخره گرفتن اصالت رباب،
تکیهی نتهای مرتفع
بر سهتار تزلزل.
ترور عود به دست گروهک تروریستی ترومپت.
گوشهگیری ویولون با حضور ظهوری.
چه حکمت حکیمانهای ست
رایحهی صدای روح
در کالبد باله.
میدانی رقصندگان صحنهی ازلی،
با عرق سگی
کاشف عطر خیس تنبک بودند؟
نی به تنهایی،
سوزی شبیه شیههی
نجیب شجرهی شجریان دارد.
آن دسته از رامشگران که از اقوام
ساکسیفون هستند،
میدانند که ساکسیفون طعم تلخی دارد
و همه را به نشئهی تریاک
و پارتیهای شبانهروزی مختلط دعوت میکند.
سازهای سنتی از دل الست
تا اکنون با دستان عرفا
و دراویش دورهگرد نواخته میشوند...
به جز سازدهنی که
با لبهای اناریات،
رابطهی تنگاتنگ پارینهسنگی دارد.
سالهاست که جنگ فرقهای بین
قبایل گیتار و دوتار آغاز شده است.
زنجیرهی تعلّقات خاطر را
از پاهای نحیفم باز کنید،
ای شکنجهگران چنگ!
تا به طولانیترین نقطهی ابدی
پرواز کنم
و صدای دهل را
از دورترین آدرسهای جهان بشنوم.
قول میدهم قبل از
کوس اناالحق
به بالینتان برگردم
و خلأ تنهاییتان را پر کنم.
ضمناً تأکید میکنم که
ورود سنتور عریان باباطاهر را
به خانقاه ممنوع کنید
و او را از نزدیک شدن به حلقهی دف
دور نگهدارید،
چون خواب بَمترین چنبرهی دف را
زیر خواهد کرد.
مراسم معارفهی غروب را
به حیدر یغمای نیشابوری اختصاص دهید.
قوّالان هنگام سماع،
حق دارند در گوشهای سکوت کنند،
این قانون، بنیان، اساس و شالودهی صوفیان است.
سلام مرا به دعا برسانید
و شقایق را از طرف من ببوسید.
کوچک شما:
آواز.
زیباست
دستمریزاد
زنده باشید