سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

بسم الله الرحمن الرحیم به سایت خودتان شعرناب خوش آمدید مدیر موسس سایت ادبی شعرناب فکری احمدی زاده(ملحق)

دوشنبه ۱۸ خرداد

پست های وبلاگ

شعرناب
بزرگداشت روز شعر و زبان فارسی و شاعر گرامی شهریار
ارسال شده توسط

مظفر جوینی

در تاریخ : يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ ۰۴:۳۱
موضوع: آزاد | تعداد بازدید : ۳۴۷ | نظرات : ۰

به نام خدا      
به مناسبت روز  شعر و ادب فارسی  و دعوت هنرمندانه خانم بافقی برای پوبش بیان مشکلات انسان امروزی، برای مشارکت و نه مسابقه عرض می کنم:
حدود 60%  فرایند حیات و زندگی سالم حیات جمعی است که در تعامل درست با (اجزای زنده و غیر زنده ) محیط محقق می شود. آفت انسان پسا مدرن امروزی فردگرایی و گروه گرایی افراطی است. او غافل از دیگر انسان ها و طبیعت تنها زمینی که در اختیار ماست و غافل از خود زندگی است. او شیفته قدرت ابزارهای خود ساخته برای زندگی است و از ترس از دست دادن این قدرت به هر ناشایستی دست می زند تا شایستگی و برتری خود را بر دیگران تثبیت کند. این گونه است که از دل خود غافل مانده و سر در دفتر عقل  حسابگر نهاده است. این چنین است که اکثریتی از محرومیت رنج می برند و اقلیتی ریاکار با دست اندازی به حقوق دیگران و به دست گرفتن همه امکانات باز هم از زندگی خود احساس رضایت نمی کنند و عمر خود را  در طمع دست اندازی بیشتر به حقوق عامه سپری می کنند. در طینت پاک انسان این تفکر نهفته است اگر به زنگار و غبار بر آن غلبه نکرده باشد. پس چاره درد ، سر نهادن به پیر و مرشد دل است.
مرشد دل
چــــون مــــرشد دل ســـاقی صاحـب نفس است         
 یک بانگ بس است، اگر درآن سینه کس است
بـــــاید  به  اراده  پــــــا  به  ره  بـگشــــــایــی                  
 ورنه که روان بــــر آب هـر خار و خـس است
هـــــر کو نــــرود به قصـــــد  دریا چـــون رود            
 وامـانده ی بــرکه ایســت ، چـون آبِ پس است
   بــــگذر تو ز اورنــگ بر این چـــــرخ زمـان                 
چــــرخی است که همبـازی هــر بوالهوس است
مِی گیــــر تـــــو از ســـاقی و از روز حســـاب          
انــــدیشـــه مـکن که خـــــویشِ او دادرس است
بس ســــنگ بر آن  جـــــام بـلورین  ز پی است
ای مــــرد تو گرعــاشقی ، ای بس که بس است
با احترام به همه شرکت کنندگان گرامی- مظفر جوینی   27/6/1400

ارسال پیام خصوصی اشتراک گذاری : | | | | |
این پست با شماره ۱۱۶۰۹ در تاریخ يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ ۰۴:۳۱ در سایت شعر ناب ثبت گردید

نقد و آموزش

نظرات

کاربران اشتراک دار

محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک

مشاعره

شاهزاده خانوم

در مبل فرو رفتی ااا در مبل لرزیدی ااا در مبل عرق کردی ااا پنهانی بر گوشه ی تقویم نوشتم ااا نهنگی که در ساحل تقلا می کند ااا برای دیدن هیچ کس نیامده است
طاهره حسین زاده (کوهواره)

تنگ نظرهای طمع پیشه باز بر سر مردم آوار می شوند جنگ و جدالِ بیخودی در ره است موجب خسارت بسیار می شوند ااا سلاملار اولسون استاد فخوری گرانقدر زنده باشید دور از گزند اغیار مردم آزار در سایه سار امن الهی سلامت و سرافراز بمانید
رحیم فخوری

رنگ رخسار زنان سپیدتراز کفن مرگ چشمهای ترسازشیشه پنجره دنبال راه گریز می گردد بچه نیز این آتش بازی را دوست ندارنددیوارها بدنبال عصای زیر بغل آدم بزرگها دهانشان می جنبد نه برای خوردن ذ کر ودعا تنها پناه ادمهای بی دفاعبله امشب تبریزیان لحظه های پر اضطراب شب را به حرام چشمان بیدارشان می کنند ودرنفرین بازیگران سریال جنگ نفت
طاهره حسین زاده (کوهواره)

دوباره جنگ دوباره حضور بمب اتم ااا دوباره آینه های شکسته ی مردم ااا پدافند تبریز و صداهای انفجار
محمد حسنی

در آن هنگام که گدایی می میرد هیچ ستاره ی دنباله داری نیست ولی در مرگ شاهزاده گان تمامی آسمانها نور افشانی می کنند
کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
0