ای وطـن ای ســـرزمــیــن یـاس ها
ای ســـرای عشــق ها احســـاس ها
ای وطـــن ای مهــد مــردان دلیـــر
ســرزمـیـن مــردمــان بـی نظـیـــر
مامــن انـدیـشـــه های بــی مـثــــال
ای وجـودت بی بـــدیــل و بی زوال
ســرزمـین دشـت ســبــز و آبشــار
جنـگل و رود و غـزال و کـوهســار
در کـویــر خـاکی ات گلـگشـــت ها
چـون رمـیــده آهـوان در دشــت ها
سـرزمـیــــن نـخـل های اســتـــوار
ای ســــرای ســروهــای ســربـدار
ای خلیــج فـارس هــم آغــوش تـو
دیــده هـای سـاحلی مــدهــوش تــو
بَرســرت تاجی است دریای شمال
پهـنـه هــای آبــی ات پــاک و زلال
در بــرت آرام دریــــای جنــــوب
ســاحـل زیبــا و رویــای جنـــوب
ای که جــاری در بــرت ارونـدها
مــامـن البـــرزهــا ، الــونـــدهــا
چون علم کـوه و دمــاوند و هَـــزار
کوهـســاران در کنـارت بـــرقــرار
درکویــرت جلــوه گـر کاریـــــزها
دشــتـهـایـت ممــلـو از جالـیـــزها
ای شــمال تو سـراســرســبزه زار
مــامن آرامــش و صـبــر و قـــرار
ای جنــــوبـت ســرزمـیــن آفـتــاب
ســرزمـیــن درُّ و مــرواریـــد نـاب
دامــن پُــرمهــرِ نخلســـتـان عشــق
رهـگـذاران هـرکجا مهـمـان عشــق
هم شـمالــت سبــز و تازه مثــل گل
هم جنـوبــت شــاد از ســاز و دهــل
ای وطن ای سـرزمین عشـق و نور
پُـرشـوی همواره از سرو و سـرور
من تـو را می خواهم از این شــادتر
دامـنــت را پُــر گـل و شــمـشـادتـر
ای وطـن ای ســرزمـیـن ســـورها
ســـرزمـیــــن بــربط و تـنـبـــورها
من تو را می خواهم هرجا استــوار
مردمـت را بیـش از ایـن امـیـــدوار
ای وطـــن می خـواهـمـت آبــادتـــر
همـوطـــن را ای وطــن دلشـــادتــر
ای بـه قــربان صــفای شــــرقی ات
نشـــئه حـال و هـــوای شـــرقی ات
چشـم زخمی بـرتـو از دشــمن مباد
مامن توای اَهورا جای اَهریمن مباد
مریم محبوب
هموطـــن را ای وطـن دلشـــادتــر
ای بـه قــربان صــفای شــرقی ات
نشــئه حـال و هـــوای شـــرقی ات
سلام و هزاران درود بر شما و روح قلم زیبایتان افرین بر شما بانوی ادیب