از می کده تا خانه عشاق همه چشمان دل شده ام دل
عرق از هجر تو ریختم تا همه جان دل شده ام دل
میل سر کوی تو کردم غزلم کرد دگر گون
لب محراب نشستم مفلس محزون دل شده ام دل
تاب گیسو ی سیه داد بر بادم مه ناز
لبریز باران توام حال پریشان دل شده ام دل
دل چون خونابه ی گل ز نفس. قدار. کسل
چله نشین کوی یار از دل جان دل شده ام دل
دولت خورشید خوشست منتظر ماه شدم
از صاحب هنر کجا توان گذر ز آن دل شده ام دل
شب به سیاهی رود روشنی ماه تو بر دل معنا بود
مخزن اسرار نور بر سر اسرار به زمان دل شده ام دل
زنده بود دولت عشق حسرت آن ماند به دل
پیرامن عاشقی بر همه بودش به دل تا سر جان دل شده ام دل
عشی که پروانه شدسر کش دیوانه شد
زخم بخور در زمان دیدمشی خوندلان دل شده ام دل
محفلی شد خوش سخن عشق دهد بر همه سر
تاج چو خورشید نهد ماه عیان دل شده ام دل
چور رخشید به خاک ماه منیر شیدا
از سر خاکش روان. دیده عیان دل شده ام دل
آن ملامت گر عیار بگو یار منست مه نگار
ز کان گوهر عجب جان گران دل شده ام دل
زآن غنچه ی طوبی گهی بوی سنم می رسد
زین همه شاخ سخن دل شده ام دل
گهی گوید کتابش که کورستان کند گل
از وجود واژه هایش همه جان دل شده ام دل
اگر اشکم تسلا می دهد آن جان بیمار
حریم دل خانه ی اوست که آنجا جان شده ام دل
جالب و زیبا بود