جمعه ۲ آذر
|
دفاتر شعر زیبا بنماران (زیبا)
آخرین اشعار ناب زیبا بنماران (زیبا)
|
هزار نسخه نوشتیم و
درد تکراریست
و این صدای عجیبِ
حضور بیماریست
تشعشات پر از رنگهای ناموزون
و موجهای
پر از ناله در فسون و
فزون
و گافهای پر از حاشیه
پر از پیکار
و قصه های نبودن
و چشم شب بیدار
و باز پیچش یک سَس
به دور پای دلی
و خون خفته ی در کوزه ای
به رنگ گلی
و لخته های من و ما
و هر چه میخوانیم
و اینکه اصل سخن را
چه خوب میدانیم
و گَرد تازه ای از روزهای شب مانند
و گِرد گِرد دهانی
که گَشته باز نژند
و اصل های رسیده به آستان حضور
هنوز بوی کسی میدمد
ز مشرقِ دور
هنوز حاشیه هامان
مجاز و محترم است
هنوز راه نرفته
مسیر دم به دم است
هنوز راست نشستن
سخیف و سنگین است
هنوز راست سرودن
به حزن و غمگین است
هنوز لحن زبانها
به درد میماند
هنوز مزه لبها
به زهر میماند
نه اتصال گرفتیم و
نی تکاثر و عشق
هنوز اصل و فروعش
به قهر میماند
کسی نه نام کسی را
به شعر میخواند
کسی نه کام کسی را
به عشق میراند
هنوز نسخه ی اول
شراب طوفانیست
هنوز در دل ما درد
درد پنهانیست
نه سیر میشوی از من
نه میروی چه کنم
هنوز این نفسم
بی قرار و زندانیست
ببین گلوی من و ما
به زهر تر نشود
تمام فاصله ها
التجا به بی جانیست ...
واگویه های عشق:زیبابنماران
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
با توجه به داشتن وزن هماهنگ و قافیه دار بودن ،آیا شعر شما در دسته ی اشعار ترکیبی جای نمیگیرد تا آزاد؟