ساقی کوثر
ما را به خواب دیدن روی بتان خوش است
در چاه درد نالة دلدادگان خوش است
توفیق نیست ره به عدالت به سر کنیم
اما امید پیروی دلبران خوش است
یک سینه آه برده به سوغات سوی نخل
جوی سرشک ازغم دوران روان خوش است
از حق خویش درگذرد از برای دین
ربعی ز قرن خامُشی سروران خوش است
زیبا کلام اوست که دارد فصاحتی
آیات عشق در نفس عاشقان خوش است
محراب طوع گستره وصل و بندگی است
شستن به خون فرق چو فوّارگان خوش است
صد حیله زیر پوشش ایمان نهاده اند
افکندن نقاب پی نهروان خوش است
مسکین طعام داده کریمانه روز و شب
انفاق صالحان به عیان و نهان خوش است
معراج اوست دیدن روی حبیب خویش
پا در رکاب و همرهی ساربان خوش است
دریای رحمت است دل مهربان او
فرمان عفو از طرف فاتحان خوش است
کیفر نمی کنند زمین خورده را به قهر
با اذن دوست تیغ مهیای جان خوش است
چونان پدر به دوش کشیدن یتیم را
از باب مهر و دلخوشی کودکان خوش است
تا رستگاری است شهادت شعار دل
پرواز عاشقانه به سوی جنان خوش است
از چشمه زار کوثر اگر باده می دهند
طعم شراب ناب به ساقی آن خوش است
ایام تسلیت
بسیار زیبا و شورانگیز بود
در رثای مولای متقیان
اسدالله الغالب
حضرت علی علیه السلام