با نام خداوند جان و خرد، آغاز میکنم، به حرمت شاهنامه فردوسی
و همان کلمات آغازین شاهنامه ؛
به نام خداوند جان و خرد، ،،
کزین برتر،اندیشه بر،نگذرد ،،،
خداوند جان و خداوند جای
خداوند روزی ده رهنمای، ،،،
اسطوره شعر و ادب ایران زمین ، حکیم فردوسی هزار سال پیش شاهکاری را خلق کرد که باعث فخر و عزت زبان پارسی و ایران شد
چنین گفت فردوسی پاکزاد، ،
که رحمت برآن تربت پاک باد
نمیرم ازین پس که من زنده ام
که تخم سخن را پراکنده ام، ،
همانا نمرده ست بعداز هزار ،،،
به گیتی بشد نام او ماند گار
شاهنامه ،، آن یادگار اسطورهای، شامل پنجاه هزار بیت که فقط پانصد و هفتاد کلمه در آن ریشه عربی داشت ،، اینچنین مورد بی مهری قرارگرفت
همانا که پنجاه بیت را در هزار
پر از نام ایزد ،،و پر و ر دگار ،،،
همه پند و اندرز با پارسی، ،،
سرودن توان نیست در سال سی
به رنج و مشقت در آن کارزار
قلم زد ،، حکیمانه با ،، افتخار ،،
وشهنامه ای اینچنین شاهکار ،،
نوشت آن حکیم و بشد ماندگار
خوشا نام ایران و ایران زمین
عجین گشته با پارس این سرزمین
راهی...
در پایان خطاب به دوستانی که اینگونه نقد میکنند : ...قضاوت با بقیه اعضای فهیم!...یعنی فقط خودشان فهمیم هستند و تعداد مشخصی ، و بقیه .....
به هر حال واقعیت همیشه برای همگان قابل قبول نیست،،و در پاسخ به شنیدن حقیقت ،عکس العمل هایی همچون زیر سوال بردن فردوسی را بکار میبرند !
من راهی ،، اگر توان ساختن ندارم ،ویران نیز نخواهم کرد !
سپاس 🙏
تشکر از مطلب بسیار بجا و مفید تان
جسارتا بهتر نبود آنرا در قسمت مطالب ارایه مینمودید
در همراهی با شما دلایلی دارم
که چون مطلب در جای خود نیست
بیان نمی کنم