درودو سپاس بزرگوار
ممکن است بفرمایید در کدام مصرع ویا بیت چفت و بست
که می تواند مثلا حسن تعلیل بنامیمش مشاهده نکردید و چرا ؟
تا راحت تر بشود در موردش مصداقی صحبت کرد
البته که هر شعری هر اندازه هم قوی و محکم وزیبا باشد باز هم
جای بهتر شدن را دارد و بستگی به آن دادرد که چه کسی برای زیبا
شدنش بکوشد
بیشتر دوست داشتم مصداقی می فرمودید تا دیگران هم در این چالش
شریک شوند و در نهایت نیز چیزی دستگیر بقیه عزیزان و منجمله این
خرد کمترین می شد آن هم با زدن مثال و یا حداقل ویرایش مصرع مربوطه آن هم در حدو حدودی که به احساس شاعر در همتن مصرع آسیبی
وارد نگردد و مثلا چنان نباشد که یک مصرع دیگر را جایگزین کرد
بلکه از همان مواد اولیه ی شعر بهره برد و نه یک تصویر دیگری کشید که
همان مضمون را برساند .
باور کنید که قصدم از پرسش فقط می خواهم هم بدانم و هم بر تجربه خود بیفزایم و قصد دیگری در میان نیست .
منتظر الطاف آن عزیز می باشم چون می خواستم به شکلی از شعر تعریف
کنم که دیدم آن بزرگوار ایراد گرفتید و منصرف شدم و گفتم بهتر است
اول تکلیفم روشن شود و سپس برایش پیزی بنویسم
مهرتان افزون و ارادتم فزونتر باد
بسیار زیبا و دلنشین بود
مزین به نقد نافذ استاد لاهیجی عزیز
دستمریزاد