چهارشنبه ۱۶ آبان
نصرت شعری از رضا درویشی(درویش)
از دفتر شعرناب نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ پنجشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ ۰۸:۰۸ شماره ثبت ۹۵۵۳۷
بازدید : ۲۲۴ | نظرات : ۱۳
|
دفاتر شعر رضا درویشی(درویش)
آخرین اشعار ناب رضا درویشی(درویش)
|
نُصــرت
جـــامِ دل خــالی شَـــرابی خــواهم از یـــارم بیـاور
مَــرهـــمِ عشــقُ و نِگــاهَت سوی این قَلبــم بیـاور
تــابِ من بی تــابِ مَه رویِ فِــرشته در فَــراقَــش
چشـمِ دل کـور اَسـتُ و یــا رَب سوی من یـارم بیـاور
از طَبیبــان طُ طَبیبی ای طَبیبــم کُـن طِبـــابت
خـــاکِــ پــایت نــورِ دیـده بَر دِل و جــانم بیـاور
سَــرنوشتــم هـر چـه بـاشد، می پذیـرم با دِل و جـان
رنـگـــِ خوشبختـی نــدیـدم طُ بیــا بَختَــم بیـاور
مـی نَــهم سَــر به بیــابــان تـا طُ را یــابم کجــایی؟؟!
از نِشـــانَـت بَــر دِلِ مـــن عشــق در راهــم بیـاور
قلــبِ مـن بـــی طُ تـَـوانِ زنـدگــی را هــم نــدارد
تــا نَـمُــردم نُصــرَتی کُــن شـــوُقِ دنیــایم بیـاور
در جهـــانِ فکــرِ قلبــم پَر کشیــدی مــرگـَـم آمـد
جــام این درویــش خــالی ، ای مَلَــک مُــوتَـم بیـاور
(درویـــش)
|
|
نقدها و نظرات
|
درود بزرگوار این شعر را در منظور معشوق زمینی سرودم لکن منظور معشوق اسمانی(خدا)نیز هست و منظور از موت و مرگی که گفتم اینه: اگر عشق نباشد چه بهتر که ملک الموت(عزراییل) مرگم را بیاورد زیرا زندگی بدون عشق نمی شود حال چه عشق خدا چه زمینی ناگفته نماند که لازمه درک عشق خداوند، تجربه ی عشق زمینی ست من بدون عشق زنده نخواهم ماند و اگر عشق نباشد مرگ گوارای وجود است سپاس از نظرتان | |
|
سپاس ازتون بانو | |
|
درود بزرگوار سپاس | |
|
درود و سپاس از شما | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
مناجاتی زیبا و رندانه بود
جسارتا
دراویش راضی به رضای رب جیل اند
تا کنون در پی "موت" نبوده اند