سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

شنبه 1 ارديبهشت 1403
  • روز بزرگداشت سعدي
12 شوال 1445
    Saturday 20 Apr 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      شنبه ۱ ارديبهشت

      12+1

      شعری از

      سیده نسترن طالب زاده

      از دفتر خنده های آگلوتینه شده(کلاسیک پست مدرن) نوع شعر چهار پاره

      ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ ۱۶:۵۶ شماره ثبت ۹۵۴۸۶
        بازدید : ۵۶۵۶   |    نظرات : ۰

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه
      آخرین اشعار ناب سیده نسترن طالب زاده



      زاغکی، در میان عصر آکواریوس
      به سرش کرد شال کله غازی را
      خرید بسته ای چیپ فرکانسی و
      بلندِ بلند خواند ،بورژوازی را

      برای تکانه غمگین لنج تفریحی
      درست در خمش برج سرد مروارید
      برای پرفیوم قوی ناز زیبارو
      برای جوجه میمون در آنور تبعید

      رقیق بود ، مثل ساز ادوتویلت
      برای یک پری مهربان ولی خاموش
      رقیق بود صدایش چگونه رسید
      به ریشه مردان سبز دریا پوش

      برای خاطر او گل چکید از فریاد
      برای خاطر او ارتفاع یخ پوسید
      برای خون سیاهش بروی هر دیوار
      هزار بوته شمعین یاسمن رویید

      برای خاطر ما خنده زد کلیساها
      برای خاطر ما بود گریه کورال
      به نام سرخی گل انقلاب کردندو
      برای ماتم انسان رسید کارناوال

      که اسنک خشم و خرافه رایج شد
      و بسط لورن شوخی قشنگ کبود
      میان سیطره سروهای فانتاستیک
      صدای غرش زنجیر  سرد حسود

      چه پابرهنه رسیدند ، با تب انکار
      میان لهجه ما ، قهوه های عربیکا
      به جای نان جوینی، لابستر قرمز
      و ادامه تحصیل پت ، در امریکا

      و به مردم ما بوی زهم نفت رسید
      و به آقا زادگان ،پلاگین هیبرید
      چقدر یوسفِ در چاه ها مقدس شد
      چقدر پشت وطن، زیر برف خمید


      .
      .
      .

      ...

      و فاصله ما را  شبیه مجنون کرد
      و درد و داغ ماندو حسرت و آشوب
      و لاک پشت و سرعت وارد -لئونارد
      و رقص بد و یک حجاب خیلی خوب

      شبیه آتش مایوس قامت فسفر
      شبیه مطلع خاموش شعر سپید
      به نام یک ژن برتر سکوت کردیم و
      به یاد خون شهیدانمان ،لاله دمید .
      ۱۴
      اشتراک گذاری این شعر

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0