جمعه ۲ آذر
دکلمه سعدی .... ما گدایان خیل سلطانیم شعری از علیرضا محمدی
از دفتر شعرناب نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۹ ۲۲:۵۴ شماره ثبت ۹۵۰۰۶
بازدید : ۳۱۸۶ | نظرات : ۸
|
آخرین اشعار ناب علیرضا محمدی
|
دکلمه شعر از دیوان سعدی:
ما گدایان خیل سلطانیم
شهربند هوای جانانیم
بنده را نام خویشتن نبود
هر چه ما را لقب دهند آنیم
گر برانند و گر ببخشایند
ره به جای دگر نمیدانیم
چون دلارام میزند شمشیر
سر ببازیم و رخ نگردانیم
دوستان در هوای صحبت یار
زر فشانند و ما سر افشانیم
مر خداوند عقل و دانش را
عیب ما گو مکن که نادانیم
هر گلی نو که در جهان آید
ما به عشقش هزاردستانیم
تنگ چشمان نظر به میوه کنند
ما تماشاکنان بستانیم
تو به سیمای شخص مینگری
ما در آثار صنع حیرانیم
هر چه گفتیم جز حکایت دوست
در همه عمر از آن پشیمانیم
سعدیا بی وجود صحبت یار
همه عالم به هیچ نستانیم
ترک جان عزیز بتوان گفت
ترک یار عزیز نتوانیم
|
|
نقدها و نظرات
|
ارادت داریم استاد بزرگوار تحمل فرمودید سپاس و مهر | |
|
۱ ساعت پیش درود و مهر استاد گرانمایه حجم این فایل کمتر از ۲ مگ است و حسب فرموده رعایت خواهم کرد. متوجه نشدم چرا حذف شده؟! لطفا راهنمایی بفرمایید. سپاس و مهر | |
|
درود بر برادر شاعر عزیزم مجتبی جان شهنی گرامی خیلی خیلی ارادت داریم رفیق مهرت افزون | |
|
درود پر مهر بر شاعر عزیز و گرانمایه جناب باقر انصاری دزفولی وااااای بینظیر بود شعرتان مستی میافزاید در این بوستان .... | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
عارفانه و زیبا بود