جمعه ۲ آذر
وادی ایران شعری از جمال انصاری مقدم
از دفتر شعرناب نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۹ ۱۹:۵۷ شماره ثبت ۹۳۹۷۹
بازدید : ۳۱۳ | نظرات : ۱۰
|
دفاتر شعر جمال انصاری مقدم
آخرین اشعار ناب جمال انصاری مقدم
|
در این وادیه خواهی که بمانی/باید که بتوانی خر کار و سازگار بمانی
دی گذر کردم از بازار کویتِ تهرانی/بدیدم کفش اصل جهانی
بگفتم چند است این کفش شاهانی/بگفت ۱میلیون پول بی زبان ایرانی
گفتم دی بودست ۵۰۰ ریال ایرانی/گفت آن زمانی که دم از وی میزنی پول ما داشت ارزش جهانی
کنون یک دلار شدست ۳۳ تومنِ بی زبانی/پول ما بی ارزش شدست حتی در سومالی
ندانم که چرا ما مردم ایران اسیر این و انیم/ اخر خدا رحم کند به هر پیر و جوان ایرانی
باید که بگم در این آشفته بازار تومانی/حذف چهار صفر هم نمیدهد ارزش جهانی
هفت خان رستم یلِ ایرانی/با زبان بی زبانی شدست آزمون هر پیر و جوانی
ما سخت زیستانِ ایرانی/ بشرط زندگانی ،حتی می شویم دوزیستانی
فرض است بر هر زن و مرد اریایی/که گوید مرگ بر استکبار جهانی
ما ندانیم که چه است این استکبار زمانی/که اسیر کردست افکار هر پیر و جوان ایرانی
ما سخت پوستانِ ایرانی/روزی پیروز می شویم بر هر ظلم زمانی و جهانی
لاریب فیه کلِ بازار ایرانی/ روزی خواهند رسید به ارزانی
به نقل از آن چوپان خوش بیانی/که سخنی گفت با ارزش جهانی
خواهی که در این وادیه زنده بمانی/باید که سوار شی خراید علی چوپانی
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
بسیار زیبا و جالب بود
مبین مشکلات جامعه
دستمریزاد