شنبه ۳ آذر
کرنا شعری از اله یار خادمیان(صادق)
از دفتر یاس نوع شعر مثنوی
ارسال شده در تاریخ پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۹ ۱۲:۰۷ شماره ثبت ۹۲۶۸۶
بازدید : ۳۲۴ | نظرات : ۹
|
دفاتر شعر اله یار خادمیان(صادق)
آخرین اشعار ناب اله یار خادمیان(صادق)
|
کرنا چیست؟ این موجود منحوس
گل داغ است و بارش اشک وافسوس
اگر راه نفوذی یافت ، در دم
کشاند عیش و نوشی را به ماتم
کشد بی جرم جمعی را به زندان
نه دین دارد نه دارد بوی وجدان
خلل آورده در دنیای بشکوه
صدای سینه ها را کرده مجروح
رهاوردی ست از حیوان به انسان
اگرصادر شده از چین به ایران
نه دلسوزیست در ذاتش نه احساس
نه شوق دلبری با ایها الناس
ز ذره کمتراست و نیست ناچیز
شکسته هیبتم را حیرت انگیز
پر از بی رحمی و ویرانی باز
نه انجامش خوشایند و نه آغاز
جهانی را به وحشت کرده در گیر
بدون برق تیغ و غرش تیر
اگر دستش رسد بر دست سلول
چها که می کند این ذره معلول
نمی بینم مروت در مرا مش
به گیرد مار و ماهی را به دامش
رها گردیده در تاریک بازار
هیولایی بدون بندو افسار
توان وجرئتش دور از مهار است
سپاهش وحشی و نا آشکار است
نمی پرسد که پیری یا جوانی
نمی گوید تو اینی یا که آنی
جناح و پول و پارتی را بلد نیست
ژنی دارد که اهل خوب و بد نیست
زبی رحمی تمام و از غضب پر
گذشته از خط و حد تکاثر
ندارد بستگی با زشت و زیبا
نمی داند شکیب و نا شکیبا
تمام این صداهای نهفته
پر است از غصه های نا شکفته
ذلیل و زار، عقل و دانش وهوش
چراغ علم آدم مات و خاموش
زهر سو بسته راه زند گی را
گرفته سرعت سازندگی را
اگر چه ریز موجودی عجیب است
به میدان یکه تاز و بی رقیب است
نمی دانم قتالست یا جهاد است
فقط دیدم که کشتارش زیاد است
زمین لرزان شده در زیر گامش
نشانی نیست از حسن الخطامش
مگر با دست آن حی ستم سوز
شود آدم بر این جرثومه پیروز
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
امید که هر چه زودتر شر این بلا از سر مردم کم شود