تنها نیست حسین
چه بی روح است آنسو
آن لشکرِ شیطان ،
آن سیلِ دشمنِ حسین
پُر از تن هاست ،
همه دشمنِ حسین
ولی اینسو پُر از روح است
کجا تنهاست حسین ؟
خیمه خیمه فرشته ،
همه عاشقِ حسین
در دیده ی منکرانِ ناباورِ روح
در دیده ی ناباورِدشمنِ حسین ،
اول بارست که تنهاست حسین !
در دیده ی دشمن است که ،
بی یار و سپاه است حسین
به همین دلیل ، آن شمرِ لعین
قورت داده آبرو و حیا قی کرده
به خود جرأت داده
که پس از آنهمه زخمِ دل و تن
ناشی از آنهمه ناجنسیِ خود ،
ناشی از آنهمه نامردیِ خصمانِ حسین ،
آید نزدیکِ حسین
اینگونه جسارت کند به نامِ حسین
ولی آن لشکرِ کور،
تک تکِ آنهمه زشت ،
برازنده ی گور،
نمی دانستند
که خدای مهر، بان
مجلسِ جشنی مهیا کرده
مجلسی پررونق ،
در درونِ آسمانها
به مباهاتِ حسین
درآن مجلس ، همه پاکان جمع اند
صدرمجلس ، محمد و خدیجه
به کنارشان ، علی و فاطمه
به کنارشان ، حسن
و هم اینک ، دُردانه ی عالَمِین ، حسین
اما آن شمرِلعین و همه دشمنانِ حق
از دیدنِ زیبایی ها
همه کورند
تک وتنها میشمارند او را
درمیان اینهمه ، شادیِ غم اندود
به کتمانِ همه ماوراء و ،
کتمانِ حسین
نمی دانند ، بیشمار فرشته
همه در لوای حکمی ز خدا
دستور به حمله ای ندارند ، وگرنه
بیشمار است یارانِ حسین
نمی دانند که یک زینبِ کرّار
تک وتنها یک سپاه ست ،
از بهرِ برادر
از بهرِ یگانه مردِ دوران
حسین
نمی دانند که سجاد ، ازسوی خدا
در بسترِ بیماری فتاده
تا که تنها و تک نمانَد ،
دین و آئینِ حسین
نمی دانند که اگر نبود مشیتِ خدا
که اگر نبود بس شوقِ خدا
که اگر نبود در فکرِ خدا
رؤیای در آغوش کشیدنِ حسین
کنون کورانِ دنیاییِ پست ،
به عینه می دیدند
که تنها نیست ، هیچگاه حسین
گر نبود آن شوقِ ربانی و ناب
بازهم می دیدند ،
که خیلی پُر نشاط
جولان می داد ، لشکرِ حسین
سامان میداد ، به دلهای سپاهش
آقامان حسین
همه دنیا با رسم ادب ،
چشم دارد همچنان
به وقارِ بی همانندِ حسین
به بزرگمردیِ و والایی وجاهِ آن شاه
آقامان حسین
دل دنیا به خدا
لشکری ست
بهرِ حسین
سر به کف دارد دل
تا فدایی گردد تا ابد ،
بهرِ آقامان حسین
از بهرِ نامِ حسین ،
از برایِ راهِ حسین
بهمن بیدقی 99/6/13
آیینی بسیار زیبا و با شکوه بود
اربعین تسلیت
التماس دعا