دوشنبه ۲۸ آبان
ماهِ سیاه شعری از سینا خواجه زاده
از دفتر خفنیّات نوع شعر قطعه
ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۹ ۱۰:۴۹ شماره ثبت ۹۰۸۰۰
بازدید : ۵۰۳ | نظرات : ۴۱
|
دفاتر شعر سینا خواجه زاده
آخرین اشعار ناب سینا خواجه زاده
|
از آمدنِ نیسان،
بگذشته زمانْ چالاک
رفتند گل و سبزه،
خشکید گلوی خاک
تا چشمْ به هم سودی،
سودتْ صنمی سفّاک
آتشْ به تو زد اما،
می زَجِّه زَنَد تریاک
می کُشت فریدونت
ماندی تو چرا بیواک؟
کو کوهِ دماوندت
دادت بدهد پژواک؟
بیرون نشوی از لاک،
دوری تو از این اِدراک،
بیهوده شدی کاوه!
بیهوده نشد ضحّاک.
ای موی سیه مانده،
بر گیسِ سپیدِ پاک،
عیّارِ جدا گشته،
از قافله ای بی باک،
ای رَخشِ هُژبر اوژن،
برکَن زِ کمر فتراک،
چون بادِ وَزان آزاد،
چون سوزِ خزان سَلّاک.
زرد است اگر این باغ،
آلا ست اگر آن تاک،
تا جان نَنهی بر کف،
همدل نشوی با غاک،
درمان نکنی "ما" را،
گر زخم شود این چاک،
از کین سیاوش تا
بر پا نکنی کولاک،
این اَبرِ چروکیده،
هرگز نشود نمناک،
پاییز نمی آید،
از حَبسْگهِ اَفلاک.
واژه ها:
بیواک = بیصدا- ساکت، سلّاک = نقره و طلای گداخته
آلا =سرخ رنگ ، غاک = فتنه و آشوب-صدای کلاغ
|
|
نقدها و نظرات
|
درود بیکران استاد بزرگوار، جناب استکی نظر لطفتونه، سپاسگزارم از عنایت و توجه تان. ارادتمندتان هستم. | |
|
درود بسیار محضرتان استاد بزرگوار جناب محرم پور از توجه تان بسیار سپاسگزارم
| |
|
سینا خواجه زاده ۱ دقیقه پیش درود و سلام بسیار محضر شما دوست بزرگوار شاعرِ نیک نگار جناب نیکوفر بسیار از توجه و نظر لطفتان سپاسگزارم ارادتمندتان هستم. | |
|
درود بسیار جناب کیانی دوست شاعر گرامی مفتخر ساختید این صفحه را. سپاسگزار مهرتان هستم. | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
بسیار زیبا و دلنشین بود
موثر و پر معنی
دستمریزاد