دلبرا نزد دل خسته ی من باز بیا !
به من سوخته دل چشم بینداز ! بیا !
فتنه و شور و شرر ، در دوجهان برپا کن ،
مست و شیدا و پریشان و خوش آواز بیا
عشوه هایت همه ی زندگی من گشته ،
میخرم هر چه که باشد ! تو فقط ناز بیا !
راز گیتی همه در پیچش گیسوی شماست
شانه بر زلف مزن ، حامل آن راز ! بیا !
«آنچه خوبان همه دارند ، تو تنها داری»
ماهرویا ! ملکا ! ای شه طناز ! بیا !
چشم من سیر نشد گرچه که بسیارت دید ،
نزد این عاشق شیدای نظرباز ، بیا !
واژه ی عشق بدون تو ندارد معنا ،
ای لغت نامه ی من! معنی الفاظ ! بیا !
جان دمیدی تو بر این کالبد خسته ی من ،
با دم عیسوی ات ، خالق اعجاز ! بیا !
لاله هم رشک بَرَد آن رخ زیبای تو را !
یاس خوشبوی منی ! سرو سرافراز ! بیا !
از که آموخته ای دلبری و مستی را ؟
برتر از هر دو جهان ! دلبر ممتاز ! بیا !
دائم الخمر شدم از نگه مستت من ،
ای که چشمان تو میخانه ی شیراز ! بیا !
شعر هایی که سرودم همه از روی تو بود ،
ای نگارین رخ من ! ماه غزلساز ! بیا !
دستمریزاد