سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید |
|
||||||||||||
کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است. |
قابل تامل است
و هو الله الذی حی لایموت الباقی و عباده ذی حیات بحکمته و یرزق مایشاء برحمته .
در روساخت نظریات ، (( مرگ و زندگی )) شاید دو واژه ی متباین و تقابل پرداز به نظر برسند ؛ اما برفرض مثال همانند دوزاویه ی صدو هشتاددرجه ی موجدِ دایره همواره به هم وابسته و مکمل و عین دوبالِ پرنده درکنارهم اند و بدون هم معنایی و فعلیتی ندارند . چنانکه حدیث متواتری هم درین زمینه هست که (موتوا قَبلَ اَن تَموتوا) یا آیه ی (.... بَل احیاء عندربهم یرزقون ) که دارد مرگ را رد و به جاودانگی مُهرِ تایید می زند . البته قضیه ی فنا و بقا در واکاوی و نقد موشکافانه کاملاً جدای از مرگ و زندگی موردِ بررسی است و مفهومِ مرگ را سفر یا کوچ و رحلتی به جهانی دیگر و متفاوت ازین جهان برمیشمرند و بس که تشریح مفصّلِ این فلسفه و همچنین منطقِ حاکم برآن باضافه ی اصولِ اثرنمودِ متافیزیک و رویکردِ کوانتومی اش درین مقال کوتاه و مجالِ اندکم میسّرم نیست .
سربلندباشید و زنده اندیش درسلامتی و عزت مستدام