سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید |
|
||||||||||||
کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است. |
ما ز دریاییم و دریا می رویم
ما از آن جا و از این جا نیستیم
ما ز بیجاییم و بیجا می رویم
(مولانا)
درود جناب ناظمی بزرگوار!
شعری بسیار ناب سرودهاید که اندیشهای بس ژرف در پس آن نهفته است.
آنگونه که از فحوای شعرتان و استعاره و تشبیهات ناب و بکری که آوردهاید دریافتم، لب سخنتان این است که:
انسان آزاد آفریده شده است؛ امّا او خویش را گرفتار سرگرمیهای واهی ساخته و این سرگرمیها، آزادی واقعی را از او سلب نموده و او را گرفتار دوزخِ اسارت و بدبختی نموده است.
(و اصولا فلسفهی رانده شدن آدم و حوا از بهشت نیز فریب همین دست سرگرمیها بود.)
اگر انسان به فطرت آزاد خویش بازگردد؛ دست از زیادهخواهی بشوید و خویشتنِ خویش را دربند مادیات و نیز خواهشهای پوچ نفسانی گرفتار نسازد، میبیند که چقدر زندگی زیباست و او در بهشت عدن و در آرامش محض زندگی میکند.
خودشناسی راهی است به سوی خداشناسی و زندگی توام با آرامش محض و زیبایی.
با همین مطلب کوتاه؛ امّا بسیار مهم، تیک نقد را فعّال میکنم و منتظر ارسال نقدهای ارزشمند دوستان بزرگواری که در این زمینه ید طولایی دارند، میمانم؛ امید که ارزش شعر و سخنتان بیش از اینها شناخته شود.
شاعرانههایتان ماندگار